Performancing Metrics

کشف و قطع برق ۹ واحد تولید ارز رمز در پایتخت | اتاق خبر
کد خبر: 430718
تاریخ انتشار: 15 مرداد 1398 - 14:15
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: ۹ واحدی که میزان مصرف برق آنها مغایر با انشعاب خریداری‌شان بود، شناسایی و برق آنها را قطع کردیم تا مراحل قانونی مورد نظر را طی کند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حسین صبوری مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کاهش تلفات سیستم توزیع برق تهران، یکی از اهداف مهم در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ابتدای سال ۹۷ میزان تلفات شبکه توزیع برق ۷.۳ درصد بوده که در پایان سال ۹۷ به ۶.۴ رسید. این در حالی است که برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تلفات شبکه توزیع برق تهران به ۰.۶ برسدو هم اکنون نیز شرکت توزیع برق تهران بزرگ رتبه نخست در کاهش تلفات شبکه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر در مورد با قطع برق واحدهای تولید ارزرمز در پایتخت توضیح داد: مأموریت ما، نظارت بر مصرف مشترکین بر اساس انشعاب خریداری شده آنهاست. در این راستا ۹ واحد که میزان مصرف‌شان مغایر با انشعاب خریداری شده بود را شناسایی کردیم و مشخص شد اقدام به تولید ارز رمز می کنند؛ بنابراین برق این واحدها را فقط قطع کرده‌ایم تا سایر مراحل قانونی آن طی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۱۳ درصد مشترکین برق کشور در تهران حضور دارند، گفت: ۱۰ درصد برق کل کشور در تهران مصرف می‌شود این در حالی است که شبکه توزیع فشار مضاعف و ضعیف در تهران ۳۲ هزار کیلومتر است و وظیفه تأمین برق و نگهداری ۵۰۰ هزار چراغ معابر را نیز عهده‌دار هستیم.

صبوری ادامه داد: ۷۶ درصد مشترکین تهرانی، خانگی هستند که ۴۰ درصد برق شهر را مصرف می‌کنند. از سوی دیگر، باید گفت میانگین رشد مصرف برق پیش‌بینی شده، ۳.۵ درصد در سال بوده است، درحالی‌که امسال از پیک بار مصرف برق سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزار مشترک جدید به مشترکین تهرانی اضافه شده است که در مجموع ۲۰۰ مگاوات مصرف برق را افزایش دادند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ، دمای هوا در پیک مصرف برق امسال را ۴۲ درجه اعلام کرد و گفت: این دما رشد ۱ درجه‌ای را نسبت به مدت مشابه سال گذشته تجربه کرده است. پیش‌بینی می‌کردیم میزان مصرف برق در ایام پیک ۵۰۰۰ مگاوات باشد که با سیاست‌های مدیریت مصرف، این رقم به ۴۶۶۰ مگاوات رسید. به عبارت دیگر، حدود ۳۵۰ مگاوات مصرف برق مدیریت شد. این در حالی است که امسال پیک مصرف برق، دو درصد رشد را تجربه کرد.

برق ۱۵ سازمان و بانک بدلیل مصرف بالا قطع شد

صبوری با اشاره به بخشنامه ابلاغ شده به تمامی ادارات، سازمان ها و نهادها گفت: این بخشنامه شامل سه بخش است که در بخش نخست تمامی نهادها باید ۱۰ درصد مصرف خود را کاهش داده، از سویی دیگر در صورت در اختیار داشتن دستگاه های مولد برق بخشی یا تمام نیاز خود را از این دستگاه ها تامین کنند و در نهایت تمامی نهادها موظف شدند دمای دستگاه های خنک کننده خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند.

وی با اعلام اینکه هزار مجموعه را که دارای کنتور هوشمند هستند پایش کردیم، ادامه داد: رصد ما هم به صورت آنلاین است و هم مامورین خود را به منظور بازرسی به محل های مورد نظر اعزام می کنیم که در نتیجه این پایش ها برق مصرفی ۱۵ سازمان شامل بانک ها، وزارتخانه ها و سایر نهادها به مدت یک تا دو ساعت قطع شد اما در کل مصرف را مدیریت کرده و کاهش دادند.

به گفته این مقام مسئول، تعداد قطعی پراکنده برق از نظر فنی نسبت به سال قبل ۱۰  درصد کاهش داشته این در حالی است که برنامه کلی ما هوشمندسازی کنترهاست که در همین راستا تا پایان سال جاری ۲۰۰ هزار مشترک پرمصرف برق خانگی و تجاری مجهز به کنتر هوشمند می شوند که اقدامات لازم در این راستا را آغاز کردیم.

مشترکان روزانه ۵۰۰ هزار تردد برای امور برق دارند

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با اشاره به اینکه سالانه شاهد ۵۰۰ هزار تردد برای امور مربوط به حوزه برق شامل خرید انشعاب و سایر امور مربوط به این حوزه بوده ایم، توضیح داد: از ابتدای سال ۹۷ با راه اندازی سامانه غیرحضوری ۱۵۲۱، ۹۰ درصد این مراجعات کاهش یافت و به صورت غیرحضوری انجام می شود. البته در حوزه  حذف قبوض کاغذی از روند اطلاع رسانی به مشترکین ۴۰ درصد مشترکین تهرانی که جمعیتی حدود ۱.۷ دهم میلیون مشترک را تشکیل می دهند شماره همراه خود را به سامانه های مذکور معرفی کردند که از ابتدای مهر ماه قبوض کاغذی آنها ارسال نخواهد شد.

صبوری در ارتباط با اینکه چه اطلاعاتی در پیامک های ارسالی به مشترکین مطرح خواهد شد، گفت: در پیامک ها ارزش ریالی قبض، تاریخ پرداخت ارسال می شود و در تلاشیم امکاناتی را فراهم کنیم تا با استفاده از آن PDF قبض مورد نظر برای مشترکین قابل دریافت باشد و در کل باید گفت نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

۲۵ درصد مشترکان تهرانی پرمصرف هستند/ تمایل به خوش‌مصرفی

وی با تاکید بر اینکه به طور کلی شرکت توزیع برق تهران زیان ده نیست، تصریح کرد: ۱۰ درصد خاموشی ها امسال نسبت به سال گذشته کاهش داشته است این در حالی است که در نتیجه افزایش ارزش فلزاتی مانند مس، سرقت از شبکه نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه پروژه به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان در دست بررسی و اجرا داریم، توضیح داد: ۲۵ درصد مشترکین تهرانی شامل بخشنامه قطع برق پرمصرفان بودند البته بررسی روند کلی اخیر نشان می دهد که مشترکین پرمصرف برق به سمت خوش مصرفی  مایل شدند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید