Performancing Metrics

نقش گاز در سبد مصرف انرژی افزایش یافته است | اتاق خبر
کد خبر: 433312
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 21:34
حائری:
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با حمایت‌های وزیر نفت در تامین سوخت نیروگاه‌ها سهم گاز در سبد مصرف انرژی کشور افزایش یافته و وزارت نیرو نیز در راستای بهبود راندمان نیروگاه‌ها اقدامات متعددی را برداشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، همایون حائری امروز در مراسم امضای قرارداد برقدار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی بین شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و شرکت توانیر با تاکید به این مسئله که بازده نیروگاه‌های حرارتی اکنون به ۳۸.۵ درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: با برنامه ریزی‌های در نظر گرفته شده قصد داریم این رقم را تا پایان دولت به ۴۰ درصد برسانیم.

وی با بیان اینکه برقدار کردن چاه‌های کشاورزی تاثیر زیادی در کاهش هزینه‌های کشاورزان دارد ابراز کرد: با اجرای این طرح می‌توان گام‌های مفیدی را در حوزه محیط زیست و کاهش مصرف گازوئیل در کشور برداشت.

به گفته وی با برقدار کردن ۱۰۰ هزار حلقه چاه کشاورزی یک میلیارد لیتر در مصرف نفت گاز صرفه جویی می‌شود که اکنون برقدار کردن ۷۵ هزار حلقه چاه کشاورزی در دستور کار توانیر قرار گرفته است.

برقدار کردن چاههای کشاورزی موجب کاهش حوادث جاده‌ای می شود

در ادامه محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به مزایای برقدار کردن چاه‌های کشاورزی گفت: این طرح علاوه بر کاهش هزینه‌های کشاورزان آبیاری با روش‌های نوین موجب کاهش حوادث جاده‌ای به دلیل کاهش تردد نفتکش‌های جاده پیما مخصوص حامل نفت گاز می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون کشاورزان تقاضاهای زیادی را برای برقدار کردن چاه‌ها داشته‌اند اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در این حوزه وجود داشت روند اجرای کار کند پیش رفت اما این طرح در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته است.

وی افزود: با تحقق صرفه جویی در مصرف نفت گاز می‌توان ظرفیت‌های صادرات را در این حوزه افزایش داد. علاوه بر این ۸۰ درصد هزینه‌های جاری کشاورزان نسبت به زمانی که از سیستم‌های دیزلی استفاده می‌کردند با این روش کاهش می‌یابد؛ به گونه‌ای که می‌توان گفت با این کار حداقل ۱۰ میلیون تومان از هزینه کشاورزان کم می‌شود. علاوه بر این عبور و مرور ۴۰ تا ۵۰ هزار نفتکش جاده پیما در جاده‌ها کاهش می‌یابد که این مسئله موجب کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید