Performancing Metrics

اصلاح قیمت بنزین تاثیری بر بخش کشاورزی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 435324
تاریخ انتشار: 27 آبان 1398 - 21:33
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: نیازهای سوختی بخش کشاورزی منشأ گازوئیل دارد که قیمت آن ثابت خواهد ماند، بنابراین تغییرات قیمت بنزین تأثیری در هزینه تولید و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی ندارد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، کامبیز عباسی در رابطه با تأثیر افزایش قیمت بنزین بر بخش کشاورزی اظهار کرد: مصرف سوخت در حوزه کشاورزی گازوئیل است و در بخش‌های ماشین‌های کشاورزی، گلخانه‌ها، دام، طیور و آبزی‌پروری از سوخت گازوئیل استفاده می‌شود.

وی افزود: نیازهای سوختی بخش کشاورزی منشأ گازوئیل دارد که قیمت آن ثابت خواهد ماند بنابراین تغییرات قیمت بنزین تأثیری در هزینه تولید و حمل‌ونقل محصولات کشاورزی ندارد.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به عدم استفاده پهپادهای سم‌پاش از بنزین، خاطرنشان کرد: پهپادهای سم‌پاش در بخش کشاورزی باتری شارژی دارند و با برق کار می‌کنند، بنابراین بنزین در این بخش هم استفاده نمی‌شود.

عباسی در رابطه با میزان سهم بخش کشاورزی از گازوئیل، اذعان کرد: حدود ۸ درصد از گازوئیل کل کشور در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که به‌صورت میانگین ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تا ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر نیاز سالانه کشور است و تقریباً روزانه ۱۲ میلیون لیتر در اختیار بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از این ۸ درصد سهم گازوئیل بخش کشاورزی، ۴ درصد آن در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی مصرف می‌شود و حدود ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون لیتر از کل میزان گازوئیل بخش کشاورزی را شامل می‌شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی قاچاق سوخت وجود ندارد، عنوان کرد: به دلیل اینکه همین میزان سوخت مصرفی هم کفاف کل نیازهای بخش کشاورزی را نمی‌دهد امکان قاچاق سوخت وجود ندارد.

وی افزود: این بخش یکی از همراه‌ترین بخش‌ها با سیاست‌های دولت است و با حداقل شرایط، امنیت غذایی کشور را تأمین می‌کند.

عباسی با تاکید بر لزوم ایجاد زیرساخت در نظام توزیع سوخت در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: نظام توزیع سوخت ما در بخش کشاورزی نیاز به یک ساختارسازی و ایجاد زیرساخت مناسب دارد و وزارت نفت لازم است به این بخش حیاتی کشور توجه بیشتری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید