Performancing Metrics

افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی در هفته آینده | اتاق خبر
کد خبر: 438328
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1398 - 18:10
معاون وزیر کار خبر داد
معاون وزیر کار از افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی در سراسر کشور طی هفته آینده خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های تعاونی در حوزه تولید بوده است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد جعفر کبیری اظهار کرد: هفته آینده با حضور معاون اول رئیس جمهوری در وزارت کار ۳۲۲ طرح تعاونی به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح و اجرا می‌شود.

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری و میزان اشتغالزایی این طرح‌ها هفته آینده رسما اعلام خواهد شد اما بیش از ۵۰ درصد طرح‌ها در حوزه تولیدی بوده است.

به گفته معاون امور تعاون وزیر کار ۵۰ درصد مابقی طرح‌هایی که قرار است هفته آینده افتتاح شود در حوزه مسکن و بخش خدمات است و به لحاظ سرمایه‌گذاری بخش مسکن سهم بیشتری را در پروژه های مذکور به خود اختصاص داده است.

کبیری با بیان اینکه در بخش تعاون علاوه بر نگاه به توسعه بخش، رقابت پذیری تعاونی‌ها را مدنظر داریم، گفت: اگر تعاونی‌ها صرفا روی کمک‌های دولتی حساب کنند به فراخور بودجه و منابع دولتی فعالیتهای تعاونی فراز و فرود پیدا می‌کند ولی معتقدیم که باتوسعه نوآوری و شفافیت و تقویت نهادهای اقتصادی بخش تعاون می‌توان به توانمندسازی و شبکه‌سازی تعاونی‌ها کمک کرد.

وی با تاکید بر ضرورت توسعه بازار تعاونی‌ها اظهار کرد: اگر بازار تعاونی‌ها توسعه یابد موجب تثبیت اشتغال موجود می‌شود و توسعه تعاون در توزیع عادلانه درآمد و رفاه اجتماعی، جذب سرمایه‌های خرد و ایجاد اشتغال پایدار موثر است.

هفته تعاون امسال نیز ۶۴۳ طرح تعاونی با اشتغالزایی ۱۸ هزار نفر افتتاح شد که ۵۷ درصد طرح‌ها به حوزه فعالیت‌های تولیدی و ۲۲ درصد به حوزه توزیع و مسکن تعلق داشت.استانهای اصفهان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین طرح ها و استانهای قم، خراسان رضوی و اصفهان دارای بیشترین میزان سرمایه‌گذاری بودند.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید