Performancing Metrics

اتخاذ تدابیر لازم برای تامین کود مورد نیاز کشاورزان | اتاق خبر
کد خبر: 440344
تاریخ انتشار: 9 فروردین 1399 - 19:03
یک‌مقام‌مسئول خبر داد
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: طی دو ماه ابتدایی امسال بیش از ۶۰۰ هزار تن کود اوره در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، حمید رسولی در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر کمبود کود اوره در کشور، به توافقات انجام شده با شرکت‌های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: روزانه ۱۰ هزار تن کود اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تحویل می‌شود.

وی چشم انداز شرایط تحویل کود اوره در سال ۱۳۹۹ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با مجوز و هماهنگی‌هایی که با پلیس راهنمایی و رانندگی کشور انجام داده‌ایم در تعطیلات نوروز و طی ماه‌های فروردین و اردیبهشت، روزانه ۱۰ هزار تن و در مجموع هر ماه بیش از ۳۰۰ هزار تن کود اوره تحویل و در نقاط مختلف کشور توزیع خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در مورد کودهای فسفاته و پتاسه‏، هم از محل تولید داخل و هم از محل واردات تدارک مناسبی انجام شده است، افزود: با مجوزهای اخذ شده در طول تعطیلات نیروهای کشیک در ستاد و شعب شرکت حضور فعال دارند و حمل و ارسال کود به سایر نقاط کشور با قوت ادامه خواهد شد، بنابراین کشاورزان نگرانی در خصوص توزیع مناسب کودهای یارانه‌ای نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یادآور شد: تولید کود اوره در پنج شرکت پتروشیمی تولید کننده کود اوره در دی و بهمن ماه به دلیل برودت هوا و قطعی خوراک گاز شرکتهای مذکور به مدت ۳۸ روز متوقف شد که پس از این مقطع و از سوم اسفند ماه تولید این نهاده استراتژیک شروع و با قوت تمام توزیع آن در اقصی نقاط کشور در حال اجرا است.

وی تاکید کرد: با هماهنگی‌های انجام شده و اتخاذ تدابیر لازم، مقادیر کود مورد نیاز استان‌ها روزانه به آنجا حمل و به کشاورزان تحویل داده می‌شود.

پیش از این، سید جعفر حسینی، مشاور عالی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی از عدم تأمین کود اوره مورد نیاز کشاورزان انتقاد کرد و گفته بود: در شرایط فعلی کمبود کود اوره یکی از جدی ترین مشکلات کشاورزان است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید