Performancing Metrics

امسال ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 441604
تاریخ انتشار: 6 اردیبهشت 1399 - 13:08
مجری طرح گندم اعلام کرد:
مجری طرح گندم گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، اسماعیل اسفندیاری پور در بازدید از روند برداشت گندم در استان خوزستان گفت: امسال ۵۴۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به کشت گندم اختصاص یافت.

وی افزود: خوزستان هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی رتبه اول تولید گندم کشور محسوب می‌شود و با توجه به میزان گلوتن و پروتئین، گندم تولید شده در این استان، جز گندم‌های ممتاز تولیدی کشور و جهان است.

اسفندیاری پور ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال، ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید و ۱۰.۵ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: همزمان با خوزستان، استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان کار برداشت گندم را آغاز کرده اند.

اسفندیاری پور گفت: امسال به دلیل بارش‌های بهاری برداشت محصول گندم در استان‌های با اقلیم گرم با حدود ۲ هفته تأخیر آغاز شد که برداشت این محصول در نقاط معتدل و سردسیر کشور، از اوایل خرداد آغاز تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل شود.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال گندم با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۴۷ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظرات
ADS
ADS
پربازدید