Performancing Metrics

شستا برای کارگران و نسل‌های آینده حفظ شود | اتاق خبر
کد خبر: 441646
تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1399 - 12:24
یک مقام مسئول کارگری معتقد است شستا متعلق به کارگران است و دارایی کارگران باید حراست و حفاظت شود تا برای نسل‌های آینده بماند.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، داود امیری درباره مطالبات جامعه کارگری در هفته کارگر اظهار کرد: هفته کارگر باید نویدبخش خبرهای خوش برای کارگران باشد و کارگر به کارگر بودنش افتخار کند ولی شروع امسال با نگرانی از گسترش کرونا و از دست رفتن بسیاری از شغل‌ها همراه شد و نحوه تعیین دستمزد در شورای عالی کار نیز کام کارگران را تلخ کرد در حالی که قانونی ترین و مهمترین خواسته کارگران حداقل دستمزد  است که امسال برخلاف سالهای گذشته بدون نظر گروه کارگری تعیین و تصویب شد.

شستا برای کارگران و نسل های آینده حفظ شود

وی پیگیری واگذاری سهام شستا را یکی دیگر از مطالبات کارگران عنوان کرد و گفت: شستا متعلق به کارگران و جزو اموال و دارایی های آنها است و جامعه کارگری حتی با واگذاری یک درصد از سهام آن موافق نبوده و نیست.

امیری تصریح کرد: دولتها بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند ولی به جای آنکه بدهی خود را بپردازند و سازمان را از بحران خارج کنند به سراغ شستا می روند.

عضو کانون هماهنگی شورای اسلامی کار خراسان شمالی افزود: اگر در اداره تامین اجتماعی دچار مشکل شدیم نباید بلافاصله برای ایجاد نقدینگی به فروش شستا روی بیاوریم. سهام شستا غیر قابل فروش است و دارایی کارگران باید حراست و حفاظت شود تا برای نسل های آینده بماند.

مشکل قراردادهای موقت کار حل نشد

امیری همچنین با اشاره به تدوین آیین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار گفت: قرار بود با تدوین این آیین نامه مشکل قراردادهای موقت کار حل شود ولی با تبصره و بند ۵ که به آخر این آیین نامه زده شد عملا قراردادهای موقت قانونی شدند و رسمیت یافتند و آرزوی چندین ساله کارگران و حتی برخی از آرای هیات عمومی دیوان که در تایید کار دائم اصداق یافته بود به فراموشی سپرده شد.

به گفته وی بر اساس تبصره یک ماده ۷ قانون کار باید مشاغلی که مستلزم به کارگیری قرارداد موقت هستند و طبیعت آنها جنبه غیر مستمر دارد توسط وزارت کار مشخص می شد.

انتهای پیام/

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید