Performancing Metrics

افزایش ۶۶ درصدی نرخ مسکن در زمستان ۹۸ | اتاق خبر
کد خبر: 444052
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1399 - 14:27
نسبت به زمستان ۹۷ رقم خورد
متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان ۹۸، نسبت به فصل قبل از آن ١٥.٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٥.٦ درصد افزایش داشته است.

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از خبرگزاری مهر، نتایج اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور مربوط به زمستان ٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در کل کشور ٤٦٨٠٨ هزار ریال با میانگین مساحت ٢٤٠ مترمربع بوده است، که نسبت به فصل قبل، ١٥.٣ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٣.٤ درصد افزایش داشته است.

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ٤٨٤٥١ هزار ریال با میانگین مساحت ١٠٦ مترمربع و متوسط عمر بنای ١٢ سال بوده است، که نسبت به فصل قبل، ١٥.٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٦٥.٦ درصد افزایش داشته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در سطح کل کشور ۱۶۰,۶۰۳ ریال با میانگین مساحت ۱۰۱ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۳ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱۱.۵ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۴.۶ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/
نظرات
ADS
ADS
پربازدید