Performancing Metrics

مجوز ۲ سرمایه گذاری خارجی در گلستان صادر شد | اتاق خبر
کد خبر: 454225
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1401 - 09:00
گرگان- صلبی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان از صدور دو مجوز سرمایه گذاری خارجی در استان به ارزش ۱.۵ میلیون دلار خبرداد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از روح الله صلبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون دو مجوز سرمایه گذار خارجی در گلستان به ارزش ۱.۵ میلیون دلار صادر شده که تلاش می کنیم تا تمام این مبلغ جذب شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: سرمایه گذاری ها در دو حوزه صنعت ساختمان و حمل و نقل انجام شده و تلاش می کنیم بتوانیم سرمایه گذاری های بیشتری را جذب کنیم.

وی با بیان اینکه دو فقره سرمایه گذاری دیگر تا پایان سال به مبلغ ۲۸ میلیون و ۱۰۰ یورو در حال پیگیری است، افزود: یکی از اقدامات این اداره‌کل شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که تلاش کردیم تاکنون ۱۶۸ شاخص سرمایه‌گذاری را در استان شناسایی کنیم.

صلبی ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته چهار مجوز به ارزش ۲.۵ میلیون دلار منتج به حصول نتیجه شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان با اشاره به سهم تبصره ۱۸ گلستان، بیان کرد: هزار و ۳۵ میلیارد ریال سهم تبصره ۱۸ استان بوده که تاکنون سه هزار و ۵۷۶ میلیارد ریال مصوب و به بانک ابلاغ شده است.

وی افزود: از این میزان سهم ۲۳ هزار و ۳۳۹ ریال سرمایه ثابت و ۱۲ هزار و ۴۲۰ ریال سرمایه در گردش بوده که تاکنون ۹۴۷ میلیارد ریال آن توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

صلبی بیان کرد: یکی از اقدامات این اداره‌کل شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری است که تاکنون ۱۶۸ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده است.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۸ فرصت پیش طرح توجیهی آن تدوین و ارائه شده که ۴۱ عنوان هم در سامانه سرمایه‌گذاری خارجی وزارت اقتصاد بارگذاری شده است.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید