Performancing Metrics

ضرورت تدوین و تصویب «سند ملی کار شایسته» | اتاق خبر
کد خبر: 460094
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1402 - 11:29
دبیر مجمع عالی کارگران کشور گفت: مطالبات در این سال‌ها همیشه تکرار شده و در ادبیات روابط کار «سند ملی کار شایسته» باید از سوی دولت تدوین و در مجلس شورای اسلامی تصویب شود.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از خبرنگار مهر، آرش فراز، دبیر مجمع عالی کارگران کشور درباره اولویت جامعه کارگری و انتظار از مجلس دوازدهم به مهر گفت: مطالبات در این سال‌ها همیشه تکرار شده است. یک مفهوم و گفتمانی در دو دهه قبل در ادبیات روابط کار و در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه تحت عنوان «تدوین و اجرا سند ملی کار شایسته» شکل گرفت که هیچگاه این سند ملی به طور کامل و جامع محقق نشد.

وی افزود: دولت باید موارد مورد نیاز را تدوین و مجلس شورای اسلامی به تصویب برساند. این مساله یکی از مطالبات قدیمی جامعه کارگری است؛ زیرا قرار بود در چارچوب این سند مطالبات همیشه این جمعیت مانند امنیت شغلی، جبران فاصله مزد با سبد معیشت، تأمین مسکن کارگری، تقویت تشکل‌ها و ضریب نفوذ آنها در چارچوب ۳ جانبه گرایی کارگر- کارفرما و دولت، تقویت بنیان‌های سازمان تأمین اجتماعی، تقویت و مشارکت نماینده کارگر و کارفرما در ساختار و ارکان تأمین اجتماعی محقق شود.

فراز تاکید کرد: اگر سند تدوین و اجرا شود تا حدود زیادی بحث نیازهای انباشته جامعه کارگری پوشش داده می‌شود.

دبیر مجمع عالی کارگران کشور در پایان گفت: این سند نقشه راه برای پیشرفت و توسعه در حوزه روابط کار کشور خواهد بود.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید