Performancing Metrics

فرصت طلایی تحول با سیاست های نادرست اقتصادی از بین رفت | اتاق خبر
کد خبر: 71145
تاریخ انتشار: 18 مرداد 1393 - 01:19

اتاق نیوز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت:سیاست های نادرست اقتصادی در طول سال های گذشته فرصت طلایی تحول و توسعه همه جانبه در حوزه ارزش آفرینی اقتصادی در کشور را از بین برد.

ˈ غلامحسین شافعیˈ در جمع روسای اتاق های بازرگانی کشور در اراک افزود: هم اینک برنامه ریزان و صاحبان اندیشه اقتصادی به دنبال یافتن پاسخی مناسب برای رکود اقتصادی سال های قبل هستند و این درحالی است که کشور به رغم وجود سرمایه های ارزشمند اقتصادی و درآمدهای مطلوب رکود بی سابقه ای را تجربه کرد.

وی ادامه داد: زیان ده شدن بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی، تعطیلی بنگاههای کوچک اقتصادی و در یک کلام سایه رکود بی سابقه بر عرصه تولید و سرمایه گذاری به دلیل نبود نقشه راه ، تاثیر روشن تصمیم سازان دولت گذشته در راهبری جامع اقتصادی است. او اضافه کرد:عدم توجه به ظرفیت های مازاد تولید در بخش های مختلف و رشد فزاینده واحدهای صنعتی کم بازده و از سویی کاهش رونق واحدهای تولیدی فعال سبب شد تا شتاب سرعت در رکود اقتصادی فزاینده باشد. به گفته شافعی رونق تولید و افزایش سهم کسب و کار با محوریت ارزش آفرینی های اقتصادی از مهمترین راهکارهایی است که توسعه اقتصادی را شتاب می بخشد. به گزارش ایرنا ، وی بیان کرد: در بسته های حمایتی دولت از بخش خصوصی و به ویژه حمایت از صاحبان کالا و تولید به نقش اساسی ظرفیت های تولیدی توجه کافی شده تا هدر رفت سرمایه در این حوزه جلوگیری شود. رییس اتاق بازرگانی، صنایع و کشاورزی ایران تاکید کرد: دولت و در راس آن بانک مرکزی باید قدرت امپراطوری بانک ها در سرازیر کردن تسهیلات به بخش تولید را مدیریت کند تا از این راهگذر، ضمن رشد شاخص های اقتصادی به چشم انداز روشنی از ارزش افزوده حاصل از تولید داخلی دست یابیم. شافعی نقش تشکل های بخش خصوصی را در توسعه اقتصادی کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد شورای گفت و گوی اقتصادی در شهرستان ها با حضور صاحبان و فعالان بخش تولید و صنعت زمینه ساز رشد و تعالی حوزه اقتصاد کشور خواهد بود. وی گفت: نظام تشخیص صلاحیت دریافت مالیات از بخش تولید نیازمند بازنگری جدی است و تصمیم سازان این عرصه با کاهش سهم مالیات حوزه تولید، تمرکز خود را بر واحدهای دیگری که مشمول پرداخت مالیات هستند معطوف کنند.ک/2

 

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید