مدیر ارشد اجرایی توتال گفت: اداره یک شرکت بینالمللی بدون دسترسی به تامین مالی آمریکا یا سهامداری آمریکا، غیر ممکن و این واقعیت جهان است که ما حق معامله با ایران را نداریم.
به گفته یک کارشناس حقوق نفت گفت:علت حساسیت کمتر منتقدین به قرارداد ایران و شرکت زاروبژنفت روسیه شناخت کمتر نسبت به این شرکت و نداشتن سابقه بد در ایران بود در حالیکه درباره توتال چنین نبود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با اشاره به مذاکره مسئولان وزارت نفت با توتال گفت: اگر توتال در مهلت مشخص برنگردد، عواید سرمایهگذاریهایش به نفع ایران ضبط میشود.
بیژن زنگنه گفت: مقوله ای بنام جریمه برای توتال مطرح نیست، اما مبلغی که این شرکت در ایران سرمایه گذاری کرده تا پایان انجام پروژه به آنها عودت داده نمی شود.
غول انرژی چین، سیانپیسی، آماده است در صورتی که توتال به علت تحریمهای آمریکا ، مجبور به ترک ایران شود، سهام این شرکت در پروژه گاز پارس جنوبی را خریداری کند.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: برای موقعیت D و B فاز پارس جنوبی واردات لوله های CRA به اندازه کافی بوده و پیش بینی می شود تا ۶ ماه آینده به بهره برداری کامل برسد.
یک تولیدکننده لوله انتقال گاز ترش داخلی گفت: ارزش تامین لوله پروژه توتال در فاز ١١ پارس جنوبی حدود ۵۰۰ میلیون یورو است که می تواند موحب اشتغال ٣ هزار نفر شود.
مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره مصوبه هیات وزیران درباره برون سپاری بهره برداری در صنعت نفت به شرکت های خارجی گفت: این مقوله به معنی واگذاری کامل نیست و دولت نقش نظارتی خود را حفظ می کند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی نسبت به موضوع تحریم جدی هستند، نسبت به نقض عهد مجدد شرکت «توتال» فرانسه در قرارداد با ایران هشدار داد.
مشاور ارشد وزیر نفت گفت:بخش های اصلی پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی همانند ساخت جکت، تاپ ساید، ساخت سکوی اصلی، نصب سکو و ساخت تجهیزات اصلی توسط ایرانی ها انجام می شود.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، از اتمام مرحله اول مناقصات طرح توسعه فاز ١١ پارس جنوبی و انتخاب پیمانکاران خبر داد و گفت: بزودی نتیجه این مناقصات از سوی توتال به کارفرما اعلام می شود.
با وجود اینکه طبق نامه مشاور ارشد وزیر نفت توتال اقدام به کارشکنی در ارتباط با استفاده از توانمندی های کرده، معاون وزیر نفت می گوید این وزارتخانه اهرم های نظارتی راپیش بینی کرده و پیگیر است.
طبق گزارش مشاورارشد وزیر نفت، شرکت توتال درمقابل اجرای قانون استفاده حداکثری از توانایی داخلی مقاومت کرده و با وجود شرکت های داخلی توانمند، به استفاده از شرکتهای خارجی اصرار دارد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به گذشت دو سال از اجرای برجام گفت: در حال حاضر شرایط به گونه ای است که کشتی های نفتکش ما همچنان باید با پرچم یک کشور دیگر تردد کنند.
وزیر نفت گفت:مذاکره با شرکت مرسک برای توسعه لایه نفتی پارس جنوبی در حال انجام بود که به دلیل خریداری این شرکت توسط شاخه نفتی شرکت توتال، مذاکرات به مشکل برخورد.