Performancing Metrics

ترجیح دادم به عنوان یک مخاطب «کیمیا» را نگاه کنم | اتاق خبر
کد خبر: 302225
تاریخ انتشار: 27 آذر 1394 - 08:59
من به چشم یک کارگردان ندیده‌ام و گاهی حتی بر سر میز تدوین هم نرفته‌ام و ترجیح دادم در بسیاری از مواقع مجموعه را به عنوان یک مخاطب از قاب تلویزیون شاهد باشم.

به گزارش اتاق خبر، اولین نشست خبری سریال «کیمیا» امروز مورخ 23 آذرماه در مؤسسه فرهنگی وصف صبا برگزار شد.  

بنابر این گزارش، مسعود بهبهانی‌نیا نویسنده در ابتدای نشست عوامل مجموعه تلویزیونی «کیمیا» با اهالی مطبوعات و خبرگزاری‌ها  مقدمه‌ای از شکل‌گیری این مجموعه بیان کرد: ایده اولیه کار از سال 89 مطرح شد و بعد از جلسات و تغییرات مدیران از سال 90 و در پنجم آذرماه در شهر آبادان کلید خورد و چیزی نزدیک به 600 جلسه کاری در دو سال پیاپی فیلمبرداری صورت گرفت. 

وی ادامه داد: تا به امروز حدود 60 قسمت از کار به پخش رسیده است و تنها نگرانی که ما برای داستان بلند و قسمت‌های متعدد داشتیم خوشبختانه در این کار وجود نداشت و سریال «کیمیا» موفق شده تا به امروز دیده شود و مردم آن را دوست داشته باشند. 

نویسنده مجموعه تلویزیونی «کیمیا» عنوان کرد: سریال 110 قسمتی «کیمیا» از جمله مجموعه‌هایی است که با گروه حرفه‌ای، قصه‌ای خوب، داستان‌های متعدد و چهره‌های سینما و تلویزیون ساخته شده است. ما باید توجه داشته باشیم که بینندگان ما سواد رسانه‌ایشان بالا رفته و رسانه‌ها و شبکه‌های متعددی را رصد می‌کند.  

همچنین جواد افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیمیا» عنوان کرد: به هر حال هر کاری از تجربیات جدید است هم برای ما کارگردان‌ها و هم برای رسانه. صد البته که مجموعه‌ای به این حجم وسیع و گستردگی داستان‌ها و قسمت‌ها نمی‌شود گفت که بعد منفی و نقاط ضعف ندارد ما سعی کردیم از ظرفیت‌های این مجموعه و رسانه به لحاظ ساختاری و محتوایی استفاده کنیم اما باید بگویم که بضاعت و سرمایه امروز ما جوابگوی گستردگی این دست سریال‌ها نیست. مطمعناً اگر سرمایه و زمان بیشتری داشته باشیم می‌توانیم نقاط ضعف و اشتباهاتی که به صورت عادی رخ داده است را نادیده بگیریم.

وی در خصوص انتقاد‌هایی که به این مجموعه‌ شده است، بیان کرد: شما باید در نظر داشته باشید که این مجموعه در سال 91 و با سرمایه و مبالغ همان سال تولید شده است و دیگر فعالیت‌هایش تا سال جاری ادامه پیدا کرده است . ما باید یک سری از ایده‌آل‌ها و ارزش‌ها را مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم کار را به سرانجام برسانیم. خوشبختانه تا آنجایی که ممکن بود خط قرمز‌های ساختاری و امکانات را رد نکرده‌ایم و از استاندارد‌ها فاصله نداشتیم.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «مادرانه» ادامه داد: از همان ابتدای کار از بسیاری از اطرافیان شنیدیم که دوست نداشتند «کیمیا» به اوج خود برسد و گاهی این شنیده‌ها به طور دائم بر روی تصویر‌برداری و پروژه 110 قسمتی این مجموعه سایه می‌انداخت و برای گروه کارگردانی خسته‌کننده بود. تمام تلاشم را کردم که با هر توانی که دارم در طول ساخت مجموعه «کیمیا» این ترکش‌ها را خنثی کنم و این گله، و حب و بغض‌هایی که مثل یک تیر به سمت گروه ما می‌آمد با کمک آقای شفیعی صبر و مدیریت از بین ببریم. 

افشار در خصوص دیده شدن سریال «کیمیا» بیان کرد: همچنان صحنه و سکانس‌هایی که گرفته شده است را من به چشم یک کارگردان ندیده‌ام و گاهی حتی بر سر میز تدوین هم نرفته‌ام و ترجیح دادم در بسیاری از مواقع مجموعه را به عنوان یک مخاطب از قاب تلویزیون شاهد باشم، مخاطب ما ظرفیت و امکانات یک گروه کارگردانی را نمی‌شناسد و برای ما که با قاب و ساخت یک مجموعه آشنا هستیم قضاوت‌ها و نقد‌های غیر‌منصفانه برایمان خسته‌کننده است.

در ادامه این نشست محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده مجموعه «کیمیا» در پاسخ به این سؤال که چرا سریال «کیمیا» جزو مجموعه‌های چند قسمتی و دنباله‌دار رسانه نشده است، بیان کرد: ساختار سریال‌سازی دنیا با ایران متفاوت است. سریال‌های چند اپیزودی و یا دنباله‌دار در بخش خصوصی ساخته می‌شوند آن ساختار‌ها اکثراً در زیر‌مجموعه ساختار‌های تولیدی و سفارشی قرار می‌گیرند و ما در این مجموعه به هیچ وجه اینگونه میزانسنی نداریم.

وی ادامه داد: مجموعه‌های اپیزودی اکثراً مد نظر دوره مدیریت آقای ضرغامی بود و مخصوص مجموعه‌هایی است که اکثراً به زمان پخش نزدیک می‌شوند و ضبط 90 قسمتی دارد اما برای مجموعه سریال «کیمیا» نمی‌توانیم بیان کنیم که این اتفاق افتاده است. 
برای مشاهده جزئیات کامل خبر اینجا کلیک کنید.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات
ADS
ADS
پربازدید