Performancing Metrics

رایزنی برای صادرات ۲۰ هزار تن خوراک دام و طیور به الجزایر | اتاق خبر
کد خبر: 304715
تاریخ انتشار: 5 دی 1394 - 15:19
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران گفت: رایزنی‌ها و پیش بینی‌های لازم برای صادرات ۲۰ هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در فاز اول به کشور الجزایر انجام شده است.
اتاق خبر: مجید موافق قدیری  با بیان اینکه رایزنی‌ها و پیش بینی‌های لازم برای صادرات ۲۰ هزار تن انواع خوراک دام، طیور و آبزیان در فاز اول به کشور الجزایر انجام شده است، اظهارداشت: موقعیتی مناسب برای حضور قدرتمند و پایدار شرکت‌­های ایرانی صادرکننده خدمات فنی ـ مهندسی در زمینه احداث کارخانه های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در شمال آفریقا فراهم شده است.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ وی افزود: علاوه بر پروژه‌­های تولید خوراک دام، پروژه های احداث واحدهای پرورش و تولید شیر، گوشت و تخم مرغ، کشتارگاه، واحدهای بسته بندی محصولات پروتئینی، سازندگان سیلو و ذخیره غلات، فرصتی مضاعف را در اختیار فعالان اقتصادی این بخش قرار می­‌دهد.

موافق قدیری با بیان اینکه در الجزایر، گندم منبع اصلی انرژی است و حدود ۷۵ درصد از کالری مردم را تشکیل می دهد، گفت: علیرغم آب و هوای مناسب به ویژه در شمال الجزایر، این کشور از  واردکنندگان مهم غلات در آفریقاست، به طوری که الجزایر به طور میانگین سالیانه مجبور به واردات ۶.۵ میلیون تن گندم است و پس از مصر، عنوان دومین وارد کننده گندم را در سطح آفریقا دارد.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد واردات غلات و نهاده‌های دامی در این کشور توسط بخش خصوصی و همچنین کارخانجات تولید لبنیات انجام می‌شود، گفت: مالیات واردات خوراک دام و طیور و آبزیان، مکمل‌های ویتامینه، مواد معدنی  و افزودنی‌های مخصوص خوراک دام در الجزایر به طور میانگین ۶ درصد کمتر از کالاهای دیگر است  که این موضوع فرصت مناسبی را پیش روی تولیدکنندگان بین المللی خوراک دام و طیور و آبزیان کشورمان قرار داده است.  

قدیری، سرمایه‌گذاری خارجی و تولید برای صادرات را مورد تأکید قرار داد و افزود: تولید کنندگان محصولات فرعی و مواد اولیه کارخانجات خوراک دام از جمله فرآورده‌های فرعی حاصل از نیشکر و چغندرقند، گلوتن، DDGS، کنجاله سویای فرآوری شده و غیره نیز می‌توانند محصولات خود را با ۵ تا ۷ درصد مالیات به این کشور صادر کنند.

وی تصریح کرد: غلات و خوراک دام بخش مهمی از واردات مواد غذایی الجزایر را تشکیل می‌دهد به طوری‌که ۳۱ تا ۳۶  درصد از کل واردات مواد غذایی این کشور را این محصولات شامل می‌شود.

قدیری ادامه داد: كشور الجزاير از موقعيت مناسبي به لحاظ همكاري‌هاي اقتصادي برخوردار و از همه مهمتر عضويت اين كشور در اتحاديه منطقه آزاد مبادلات تجاري عربي است، ضمن اینکه در اين منطقه آزاد تعرفه‌اي وجود ندارد و مبادلات كاملاً آزادانه صورت مي گیرد، بنابراین تاخير در ورود به اين بازار براي تجار ايراني يك فرصت سوزي محسوب مي‌شود.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان، رقبای صادرکنندگان ایرانی را در این زمینه کشورهای آمریکا، فرانسه، برزیل و چین دانست.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید