Performancing Metrics

۳۵۰ کارخانه آرد کشور با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعال هستند | اتاق خبر
کد خبر: 305282
تاریخ انتشار: 7 دی 1394 - 22:06
قنبری گفت: باید ترتیبی اتخاذ شود تا برای افزایش فعالیت صنایع آرد سازی و توسعه صنایع وابسته وهمچنین ایجاد اشتغال، گندم بصورت امانی برای مدت ۱۲۰ روز در اختیار کارخانجات آرد قرارگیرد.

اتاق خبر: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: با حمایت دولت، امسال بیش از هشت میلیون و 80 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و در سیلوهای استاندارد ذخیره سازی شده است. به اندازه کافی ذخایر کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر داریم و کمبودی از این نظردر کشور وجود ندارد.

بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ قنبری گفت:به اندازه کافی کالاهای اساسی شامل: گندم، برنج، روغن و شکر ذخیره سازی شده است و کمبودی از این نظردر کشور وجود ندارد.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با اشاره به خرید حدود350 هزارتن گندم دروم در سالجاری، گفت: بخشی از این میزان گندم خریداری شده به کشور ترکیه صادر شد و ایتالیا نیز برای تهیه ماکارونی و سایر محصولات فرآوری از ایران درخواست خرید گندم دروم کرده است.

قنبری با یاد آوری اینکه در سال 1392 بیش از 6 میلیون تن گندم وارد کشور شد، افزود: با تدبیر دولت یازدهم شاهد افزایش تولید محصولات کشاورزی و ثبات قیمت این محصولات در کشور هستیم و امسال نیازی به واردات گندم برای تولید آرد خبازی نداریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 350 کارخانه آرد کشور با ظرفیت زیر 50 درصد فعال هستند، اظهارکرد: باید ترتیبی اتخاذ شود تا برای افزایش فعالیت صنایع آرد سازی و توسعه صنایع وابسته وهمچنین ایجاد اشتغال، گندم بصورت امانی برای مدت 120 روز در اختیار کارخانجات آرد قرارگیرد

نظرات
ADS
ADS
پربازدید