Performancing Metrics

برنج آلوده در کشور توزیع نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 306727
تاریخ انتشار: 15 دی 1394 - 16:36
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید دوباره مبنی بر اینکه برنج آلوده در کشور وجود خارجی ندارد که توزیع شده باشد تصریح کرد: توزیع برنج آلوده، شایعه و بداخلاقی سیاسی و رسانه ای است.

اتاق خبر: علی قنبری با یادآوری شایعاتی که بار دیگر این روزها درباره توزیع برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته مطرح شده است، افزود: هرگونه کالای اساسی از جمله برنج تحت نظارت دقیق وزارت بهداشت قرار دارد و کالاهای خریداری شده از خارج، قبل از ورود به کشور به طور حتم تائیدیه سلامت و بهداشت را از سازمان غذا و دارو دریافت می کنند؛ در واقع در صورت تائید و اخذ مجوز لازم از این نهاد نظارتی، امکان ورود و توزیع در داخل کشور را پیدا خواهند کرد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهارداشت: این شرکت، حفظ سلامت و بهداشت جامعه را از ضروریات و اولویت های اقدامات خود می داند و تا زمانی که کالایی از نظر بهداشتی و سلامت مورد تائید وزارت بهداشت نباشد، در کشور توزیع نخواهد کرد.

** هدف از انتشار گسترده شایعات، استفاده سیاسی و تخریب دولت
وی، در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور را یادآورشد و گفت: پرداختن و انتشار گسترده رسانه ای این شایعات برای بهره برداری سیاسی و تخریب اقدامات سازنده دولت تدبیر و امید است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون هیچگونه برنج آلوده و تاریخ مصرف گذشته ای در کشور وجود خارجی نداشته که توزیع شده باشد و از این پس نیز وجود نخواهد داشت.
قنبری ادامه داد: بنابراین خبر توقف توزیع برنج آلوده نیز عاری از واقعیت است. زیرا وقتی برنج آلوده ای وجود نداشته و توزیع نشده است، مطرح کردن توقف توزیع آن، فضاسازی سیاسی است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی، رسانه های خبری را به رعایت اخلاق و اصول حرفه ای و انجام کار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بر مبنای شفافیت و دقت، توصیه کرد و گفت: ضروری است اصحاب رسانه از پرداختن به شایعاتی که امنیت روانی و غذایی جامعه را مخدوش می سازد، پرهیز کنند.
 به تازگی علی قنبری مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در واکنش به اخبار فروش برنج فاسد انبار شده از سوی این شرکت به بازار را تکذیب کرد و گفت: برنج عرضه شده به بازار سالم است و تا پایان امسال مهلت مصرف دارد.
به گفته این مقام مسئول، همه ساله شرکت بازرگانی دولتی ایران برنج جدید خریداری شده را جایگزین برنج ذخیرسازی شده سال گذشته می کند و برنج های کهنه که هنوز تاریخ مصرف دارند را به بازار عرضه می کند.
این درحالیست که سالانه بیش از 3 میلیون تن برنج سفید در کشور به مصرف می رسد که دو میلیون تن آن از تولید داخلی، یک میلیون تن از طریق واردات و همچنین 300 هزار تن برنج هر ساله برای ذخیره سازی استراتژیک تامین می شود.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید