Performancing Metrics

قدیمی ترین شرکت های های مشغول بکار ! | اتاق خبر
کد خبر: 307838
تاریخ انتشار: 20 دی 1394 - 12:43
اتاق خبر بررسی می کند (بخش دوم)
راه اندازی شرکت تجاری و ایجاد یک کسب و کار یکی از کارهایی است که افراد می توانند با سرمایه خود انجام دهند.

اتاق خبر - راه اندازی شرکت تجاری و ایجاد یک کسب و کار یکی از کارهایی است که افراد می توانند با سرمایه خود انجام دهند. بسته به نوع تجارت و شم تجاری افراد شرکت های تجاری توانایی ماندن در بازار را دارند. شاید به این دلیل باشد که شرکت های زیادی نمی توانند از نوسانات بازار جان سالم به در ببرند. اما در این میان شرکت هایی نیز وجود دارند که سابقه حضور آنها در بازار تجارت و اقتصاد به دهه ها و سده ها می رسد. با هم نگاهی به تعدادی دیگر از قدیمی ترین شرکت های جهان می اندازیم:

پونتیفیشیا فوندریا مارینلی ( Pontificia Fonderia Marinelli)
سال شروع به کار: 1050 میلادی حوزه فعالیت: ریخته گری

آگنون روستایی در مونیز ایتالیا است که به عنوان شهر زنگ ها معروف است و قدمت ریخته گری مارینلی در این شهر به بیش از 700 سال می رسد. درزمان های قدیم کار ریخته گری و آهنگری به طور کامل با دست انجام می شد و استفاده از روش جلا دادن فلز به دوران قرون وسطا و بعد از آن به رنسانس برمی گردد.
زنگ هایی که در این ریخته گری ساخته می شود را می توان در برخی از معروف ترین و قدیمی ترین کلیساهای جهان و همینطور در موزه تاریخی زنگ ها به نام جیووانی پائولو دوم مشاهده کرد.
در سال 1924 این ریخته گری از سوی واتیکان مورد تقدیر قرار گرفت. در حال حاضر کلیسای کاتولیک بیش از 90 درصد سفارشات خود را به این ریخته گری می دهد. این ریخته گری در حال حاضر متعلق به دو برادر به نام های پاسکوآله و آرماندو مارینلی است و دوازده نفر در آن شاغل هستند.

رت بورنس Rathbornes
سال شروع به کار: 1488 حیطه فعالیت: شمع سازی


رت بورنس در حوالی منطقه بلاچرزدان شهر دوبلین در ایرلند 4 سال پیش از کشف آمریکا توسط کریستف کلمب شروع به کار کرد. این شمع سازی از حوادث و اتفاقات بسیاری مانند شیوع طاعون و نیروی برق مصون مانده و همچنان به کار مشغول است.
در قرن نوزدهم قراردادی با این شمع سازی منعقد شد که بر اساس آن روشنایی شهر دوبلین بر عهده این کارگاه گذاشته شد. هنگامی که استفاده از نیروی برق فراگیر شد این شرکت تمرکز خود را بر روی تامین شمع های مورد نیاز کلیسا گذاشت. با این حال در جلسه شورای واتیکان قرار بر این شد که کلیسا ها استفاده از بسیاری از تزئینات قدیمی منجمله شمع دان ها را متوقف کنند. اما وینسنت بردی مدیر مالی رت بورنه در این باره می گوید: با دخالت برخی از سران کلیسا شمع ها از تبعات این تصمیم جان سالم به در بردند.
از آنجایی که این شرکت دیگر در اختیار خانواده رت بورنس به دلیل فوت تمامی نوادگان این خانواده نبود، آخرین اعضای خانواده تصمیم گرفتند که این شرکت را به محلی برای بازدید افراد تبدیل کنند.

برتا Beretta
سال شروع به کار: 1526 حیطه فعالیت: سلاح گرم


در دوران قرون وسطا، شهر گاردونه ایتالیا همانند کارگاه بزرگی برای آهنگران بود. در آغاز عصر رنسانس این شهر به خاطر کیفیت بالای ساخت تفنگ هایش معروف بود.
ماسترو باتولومو برتا یکی از تفنگ سازان شهر گاردونه بود. در سال 1526 زرادخانه شهر ونیز به وی 185 شمخال داد تا این شرکت را تبدیل به قدیمی ترین تفنگ ساز جهان کند.
از ان تاریخ تا به امروز خانواده برتا کنترل این شرکت را در اختیار دارد و در حال حاضر اوگو گوسالی برتا و دو پسرش پیرتو و فرانکو همچنان اداره برتا را بر عهده دارند.

Post och Inrikes Tidningarروزنامه رسمی
سال شروع به کار: 1645 حیطه فعالیت: روزنامه

این روزنامه در سال 1645 توسط ملکه کریستیانا تاسیس شد و در طول قرن 17 و 18 میلادی تبدیل به منبعی برای سوئدی های پیگیر اخبار شد. در این روزنامه اخبار گوناگون داخلی، شعر، پیشبینی وضع هوا و رمان های دنباله دار چاپ می شد. در ابتدای 1900 با توجه به اینکه روزنامه های دیگری منتشر شدند این روزنامه دیگر به عنوان مرجع رسمی اخبار شناخته نمی شد. با این حال این روزنامه به مرجعی برای اعلام ورشکستگی و مزایده تبدیل شد. در سال 1978 این روزنامه تغییر ظاهر داد اما این کار از کاهش خوانندگان روزنامه نتوانست جلوگیری کند. آخرین نسخه این روزنامه در تاریخ 1 ژانویه 2007 تنها در 1500 نسخه به چاپ رسید و ازآن تاریخ به بعد این روزنامه تنها به صورت اینترنتی نشر می شود.

ترجمه از: محمد حسن گودرزی

منبع: Oddee

نظرات
ADS
ADS
پربازدید