Performancing Metrics

معرفی هلدینگ های پیشرو و بنگاه های کارآمد در پساتحریم | اتاق خبر
کد خبر: 312780
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1394 - 10:30
دومین کنفرانس بین المللی هلدینگ ایران و اولین جشنواره ملی هلدینگ ها و شرکت های پیشرو با شعار "بنگاه های بزرگ در اقتصاد پساتحریم" برگزار شد.

اتاق خبر- در این کنفرانس با حضور مهندس یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ، دکتر رحمانی رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و مهندس جمیلی رئیس خانه اقتصاد ایران از شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان هلدینگ‌های پیشرو ، از گروه مپنا به عنوان گروه پیشرو و از شرکت های ملی صنایع مس ایران، بیمه کارآفرین، تجارت الکترونیک پارسیان و کیمیای زنجان گستران به عنوان شرکت های کارآمد اقتصادی تقدیر به عمل آمد.
سید علی صدری، دبیر کنفرانس بین المللی هلدینگ ایران در این رابطه گفت ارزیابی و رتبه بندی هلدینگ ها می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد که از آن جمله می توان به مواردی مثل، امکان مقایسه شرکت با شرکت های رقیب، شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای بالقوه و بالفعل به منظور برنامه ریزی راهبردی برای شرکت، ارزیابی عملکرد و تصمیمات مدیران هلدینگ و شرکت های زیر مجموعه آن، تصمیم گیری های بهینه در خصوص انجام سرمایه گذاری ها، معرفی فرصت های سرمایه گذاری به سرمایه گذاران و اعتباردهندگان و همچنین کمک به تصمیم¬گیری های دولت در سیاستگذاری های مربوط به فضای کسب و کار اشاره نمود.
علی یزدانی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سخنران دیگر این مراسم بود وی تصریح کرد: با توجه به نقش موثر ساختارهای هلدینگی در افزایش بهره وری در سازمان های بزرگ و مشکلات پیش روی این سازمان ها؛ توسعه هلدینگ ها می تواند در توسعه و اصلاحات اقتصادی کشور و خصوصی سازی بسیار موثر باشد. وی افزود هلدینگ ها در سالم سازی و هدایت درست منابع و به چرخه درآوردن آن در شرکت های زیر مجموعه نقش بسیار مؤثری ایفا می کنند. یزدانی با اشاره به نقش هلدینگ ها در رشد تولید ناخالص ملی و افزایش سطح اشتغال و صادرات افزود: برای شکل گیری هلدینگ ها و تقویت این سیستم باید قوانین اصلاح شود زیرا برخی قوانین مانع از این اتفاق است.
در این مراسم که با حضور اساتیدی از دانشگاه های مالزی و کره جنوبی برگزار شد روند توسعه هلدینگ ها در این کشور ها همچنین روش های جدید مدیریت ریسک در بنگاه های اقتصادی بررسی شد و دکتر محمود اولیایی رئیس هیئت مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران به نقش تفکر سیستمی در مدیریت و توسعه هلدینگ ها پرداخت.
در بخش دیگری از کنفرانس دکتر داود مسگریان حقیقی رئیس هیئت مدیره شرکت مشاور سرمایه¬گذاری سابین و عضو کمیته علمی کنفرانس یکی از شاخص¬های توسعه اقتصادی را نقش بخش بنگاهی در تولید ناخالص ملی دانست و افزود افزایش قدرت مالی بنگاه¬ها، همراه با مدیریت کارآمد نوید بخش توسعه کشور خواهد بود و برای رقابت با چند ملیتی¬ها، بنگاه¬های بزرگ بالقوه توانمندترند. همچنین هلدینگ¬ها بایستی بتوانند از میزان اتکاء اقتصاد کشور به نفت و گاز در مدت زمانی معقول بکاهند.

در بخش پایانی کنفرانس نیز محمد مهدی مومن زاده، دبیر کمیته ارزیابی و رتبه بندی هلدینگ ها، تدوین نقشه جامع تأمین مالی هلدینگ ها و گروه شرکت ها، طراحی ابزارهای تأمین مالی هلدینگ ها و پیاده سازی IFRS و XBRL در هلدینگ ها را از جمله برنامه هایی دانست که دبیرخانه کنفرانس بین المللی هلدینگ برای اجرای آن ها برنامه هایی را در دست تدوین دارد. وی افزود راه اندازی صندوق سرمایه گذاری زیرساخت از جمله راه هایی است که هلدینگ ها می توانند از طریق آن به دولت در انجام پروژه های زیر ساختی کمک کنند.
شایان ذکر است دومین کنفرانس بین المللی هلدینگ ایران و اولین جشنواره ملی هلدینگ ها و شرکت های پیشرو با شعار "بنگاه های بزرگ در اقتصاد پساتحریم" در سال همایش های صدا و سیما برگزار شد و شرکت‌های سرمایه‌گذاری غدیر و سرمایه‌گذاری خوارزمی به عنوان هلدینگ‌های پیشرو ، گروه مپنا به عنوان گروه پیشرو و شرکت های بیمه کارآفرین، ملی صنایع مس ایران، تجارت الکترونیک پارسیان و کیمیای زنجان گستران به عنوان شرکت های کارآمد اقتصادی معرفی شدند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید