Performancing Metrics

۱۶۹ میلیون جوان در دام بیکاری | اتاق خبر
کد خبر: 315874
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1394 - 20:22
سازمان جهانی کار اعلام کرد: بیکاری جوانان شاغل در اقتصادی پیشرفته آغاز شده و رو به افزایش است.

اتاق خبر: سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره اوضاع اشتغال جوانان اعلام کرد: اشتغال جوانان در سطح جهان به بحران بی سابقه ای خورده و کیفیت اشتغال و حقوق‌ها نیز کاهش یافته است. در حال حاضر ۲ نفر از هر ۵ جوان در سن کار یا بیکارند و یا شاغل.

بنا بر این گزارش به نقل از مهر؛ همچنین پرداختی‌ها به بسیاری از جوانان به اندازه ای نیست که آنها را دچار فقر نکند. از این رو، ۱۶۹ میلیون جوان تحت تاثیر تله فقر قرار دارند. این مساله در کشورهای با درآمد پایین تر بدتر است و در این بخش‌ها ۹ نفر از هر ۱۰ جوان در مشاغل غیررسمی فعالیت دارند.

چالش اشتغال برای جوانان به عنوان یک هدف اصلی در چشم انداز توسعه سازمان ملل متحد به عنوان یک دستور کار قرار گرفته که تا سال ۲۰۳۰ باید محقق شود. در این مسیر، ایجاد مشاغل سبز، برگزاری دوره های کارآموزی با کیفیت، کسب مهارت های تکنولوژی، حمایت از جوانان روستایی و فراهم کردن تسهیلات گذر از اقتصاد غیررسمی و ترویج کارآفرینی برای جوانان مدنظر است.

اشتغال برای ۱.۸ میلیارد جوان یک دستور کار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد. با این وجود، بیکاری جوانان در اقتصادهای پیشرفته آغاز شده و احساس می شود روند اشتغال جوانان در کارهای موقت نگران کننده و رو به افزایش باشد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید