Performancing Metrics

سوآپ گازی ایران- هند- ترکمنستان اجرا می‌شود | اتاق خبر
کد خبر: 322238
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1394 - 19:36
یک منبع آگاه از سفر دو شرکت بزرگ هندی به ایران برای مذاکره قیمت و انعقاد قرارداد گاز خبر داد که سوآپ گازی ایران هند، ترکمنستان هم اجرا می‌شود.

اتاق خبر: اوایل مارس قرار است دو شرکت هندی به نام‌های گیل و ایندیان اویل برای انعقاد قرارداد خرید گاز از ایران به تهران بیایند.

بنا بر این گزارش به نقل از فارس، اکونومیک تایمز ابراز امیدواری کرده است که با این اقدام پروژه 4.5 میلیارد دلاری انتقال خط لوله گاز از زیر دریا حرکت بیشتری به خود بگیرد.

به گفته یک منبع آگاه در این دیدار سه خریدار عمده گاز از هند حضور خواهند داشت و درباره قیمت گاز خریداری شده از ایران که قرار است از طریق همین خط لوله عبور کند صحبت‌ خواهد شد.

این منبع آگاه گفت: همچنان طرحی برای انتقال گاز از ترکمنستان به هند از طریق همین خط لوله وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید در صورتی که این برنامه موفق شود گاز از ترکمنستان به ایران منتقل و در عوض تهران معادل همان مقدار به هند گاز صادر می‌کند (سوآپ) انتقال گاز از طریق همین خط لوله، هند تشنه انرژی را بعد از راه‌اندازی خط لوله موسوم به TAPI بین کشورهای ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و هند که در اواخر دسامبر افتتاح شد غنی خواهد کرد.

این پروژه خط لوله 1400 کیلومتری است که گاز را از طریق دریای عمان از ایران به هند منتقل می‌کند.

این منبع آگاه همچنین گفت: احتمال دارد در این انتقال گاز عمان هم مشارکت کند.

در دسامبر گذشته علیرضا کاملی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران راجع به این پروژه گفت: مذاکرات ما به موقعیت‌های حساسی رسیده و امیدواریم بزودی نهایی شود.

بر اساس این گزارش شرکت‌هایی که مشتاق خرید گاز از ایران هستند قراردادی را به امضا می‌رسانند. این پروژه خط لوله زیر دریا قرار است از منطقه پاکستان هم بگذرد و روزانه 31.1 میلیون متر مکعب گاز انتقال دهد.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید