Performancing Metrics

ایده های برتر جشنواره کسب و کارهای نوپا حوزه صنعت و معدن معرفی شدند | اتاق خبر
کد خبر: 322850
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1394 - 16:21
رقابت ایده های نوآورانه در اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن با انتخاب و معرفی سه ایده برتر پایان یافت.

 

اتاق خبر: مرحله نهایی رقابت ایده های نوآورانه اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن، سه شنبه شب با حضور صاحبان هفت ایده در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.
بنا بر این گزارش به نقل از ایرنا؛ در این مراسم، به ترتیب، 'صفا طاهرخانی' طرح آزمون تشخیص بویایی ایران، 'محمود قفقازی' طرح پانسمان های پیشرفته زیست پلیمری، 'نقدعلی علوی فر' طرح تولید آهن اسفنجی از کانه های کم عیار هماتیتی به روش احیاء مستقیم توسط زغال سنگ کک نشو، 'رحیم قره شیخ بیات' طرح بررسی امکان القای فیزیکی دیرگلدهی درختان زردآلو با پوشش کائولین- کلی به منظور کاهش خسارت سرمازدگی گل ها، 'داریوش رضایی' طرح بلوک های بتنی حفاظت تابش ایکس مخصوص اتاق های X-Ray، 'الهام عبدالله زاده شرقی' طرح طراحی و ساخت سیستم بیولوژیکی-غشایی ترکیبی جهت حذف نیترات از آب چاه در مقیاس پایلوا و 'معصومه نوجوان' طرح سنتز پلیمرهای رهاساز محلول در آب را در حضور هیات داوران، استادان دانشگاه، دانشجویان، فعالان صنعتی و معدنی و سرمایه گذاران این حوزه ارائه و تشریح کردند.
با نظر هیات داوران از میان ایده های ارائه شده، ایده طراحی و ساخت سیستم بیولوژیکی-غشایی ترکیبی جهت حذف نیترات از آب چاه در مقیاس پایلوا متعلق به 'الهام عبدالله زاده شرقی' موفق به کسب رتبه نخست شد.
همچنین 'محمود قفقازی' با ارائه طرح پانسمان های پشرفته زیست پلیمری و 'صفا طاهرخانی' با ارائه آزمون تشخیص بویایی ایران، رتبه های دوم و سوم این رقابتها را به دست آوردند.
دبیر اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا به طراحی بسته مالی حمایتی برای تشویق شرکت کنندگان در جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: این بسته حمایتی شامل تامین سرمایه، تامین مالی، فرصت استفاده از لیزینگ، اختصاص فضای کارگاهی و امکانات تولید انبوه و صنعتی برای صاحبان طرح ها خواهد بود.
دکتر علی نیکبخت افزود: بانک صنعت و معدن، تامین مالی ایده های برتر را که دارای توجیه فنی و اقتصادی باشند، تا سقف 80 درصد سرمایه گذاری مورد نیاز متقبل شده است و حتی در صورتی که این ایده ها موفق به جذب سرمایه گذار نشوند، پس از تایید کارشناسی و نظر مساعد بانک، تسهیلات مالی را به صورت بسیار ساده و در کمترین زمان ممکن، دریافت خواهند کرد.
اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن 10 اسفندماه به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گشایش یافت و امروز 12 اسفند به کار خود پایان خواهد داد.
این جشنواره با هدف نمایش دستاوردهای نو و فناورانه کارآفرینان این حوزه در فضایی کاملا علمی، ایجاد فرصت برای صاحبان ایده برای آشنایی بیشتر نسبت به بازار و جنبه های مالی ایده خود، فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه گذاران، آشنایی صاحبان صنعت با ایده های جدید و خلاقانه، استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر، تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرینی، پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان، جهت دهی به فعالیت های کارآفرینانه در دو حوزه دانشگاه و صنعت و معرفی نیازهای صاحبان صنعت ، معدن و تجارت به دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی تدارک یافته است.
محورهای اصلی اولین جشنواره کسب و کارهای نوپا در حوزه صنعت و معدن در بخش های راه و ساختمان، مدیریت شهری و ترافیک، پلیمر، محیط زیست، انرژی ­های نو، علوم کشاورزی، منابع طبیعی، دامپزشکی، پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، راهکارهای بانکی و بیمه ای، برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران و شهرسازی، معدن و متالورژی، هوافضا، نفت، گاز و پتروشیمی، کسب و کارهای اینترنتی در حوزه IT، نرم افزارهای کاربردی، سیستم های آموزشی نوین، خودرو، رباتیک، مکاترونیک، اپتیک، صنایع غذایی، بیوتکنولوژی و نانو تکنولوژی تعریف شده است.

94109

نظرات
ADS
ADS
پربازدید