Performancing Metrics

ظرفیت بزرگ ترین تولیدکننده نفت ایران به سه میلیون بشکه در روز می رسد | اتاق خبر
کد خبر: 329858
تاریخ انتشار: 16 فروردین 1395 - 05:01
بزرگ ترین شرکت تولیدکننده نفت ایران با توجه به روند افزایش صادرات ایران، تولید خود را تا خردادماه به سه میلیون بشکه در روز افزایش می دهد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایرنا، شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب که با تولید روزانه بیش از ٢ میلیون و ٧٥٠ هزار بشکه نفت خام، بزرگ ترین تولیدکننده نفت خام کشور به شمار می رود، در نظر دارد تولید خود را افزایش دهد.

شرکت ملی نفت به نقل از مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نوشت: دستیابی به تولید سه میلیون بشکه ای در خردادماه بر اساس برنامه های تکلیفی این شرکت انجام می شود.

«بیژن عالی پور» گفت: پارسال تعمیرات اساسی گسترده ای روی ماشین آلات فرایندی، کمپرسورها، توربین ها و سایر تجهیزات توسط شرکت توربین جنوب و شرکت های بهره بردار انجام شد.

وی به رکوردگیری انجام شده در اسفندماه 1394 اشاره کرد و افزود: خوشبختانه آخرین رکوردگیری ما در حضور وزیر نفت انجام و مشخص شد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب توان لازم را برای بازگشت به تولید عادی دارد، به همین دلیل فعالیت های نهایی برای بازگشت به شرایط عادی تولید در حال انجام است.

این مقام صنعت نفت افزود: برای رسیدن به این میزان از توان تولید، از نیمه دوم سال 1393 تا آبان سال 1394، 14 هزار و 286 مورد اقدام مهندسی و درون چاهی، دو هزار و 808 مورد تعمیر اساسی تجهیزات فرآورشی در واحدهای نفت و گاز، 245 مورد تعمیرات اساسی ماشین های دوار و تعمیر بسیاری بر روی خطوط لوله های صادراتی انجام شده است.

جمهوری اسلامی ایران که در دوران تحریم روزانه یک میلیون بشکه نفت خام صادر می کرد، پس از اجرای برجام از دیماه پارسال افزایش تولید و صادرات نفت را در دستور کار قرار داد.

در هفته نخست فروردین ماه (منتهی به بیست و پنجم مارس) برای نخستین برای در سه ماه گذشته (از آغاز سال ٢٠١٦ میلادی) میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ٣٠ دلار گذشت.

انتهای پیام/
کد: 94108
نظرات
ADS
ADS
پربازدید