Performancing Metrics

۹۳ درصد از مزارع آبزی پروری زنجان در مجاورت رودخانه قرار دارند | اتاق خبر
کد خبر: 332002
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1395 - 21:01
مدیر کل امورشیلات و آبزیان استان زنجان:
مدیرکل شیلات و آبزیان استان مرکزی اعلام کرد: ۹۳در صد از مزارع آبزی پروری استان در مجاورت رودخانه ها قرار دارند.

اتاق خبر-  مدیرکل شیلات و آبزیان استان مرکزی اعلام کرد: ۹۳در صد از مزارع آبزی پروری استان در مجاورت رودخانه ها قرار دارند. 

محمود صیاد بورانی ضمن اشاره به تولید ماهی قزل آلا در استان زنجان افزود: برای یک تن تولید ماهی قزل آلا در دنیا ۱۰لیتر برثانیه از آب تازه استفاده می کنند و این درحالی است که در استان زنجان برای تولید همان مقدار یک لیتر در ثانیه از آب تازه استفاده می شود که ۱۰درصد نرم مصرف آب در دنیا است.

وی ضمن تأکید بر محدود بودن منابع آب های سطحی و زیرزمینی در اکثر کشورها افزود: در این راستا برنامه هایی را برای استفاده کمتر از آب و تولید بیشتر در استان داریم که تاکنون استان زنجان در این زمینه از استان های پیشرو کشور بوده است. 

صیاد بورانی اظهار کرد: با استفاده از انواع سیتم تهویه به صورت مکانیکی و بیولوژیک، ضریب مکانیزاسیون مزارع بالای ۹۷درصد است. 

وی خاطر نشان کرد: در راستای استفاده بهینه از آب، خروجی مزارع پس از تصفیه با لحاظ استانداردهای محیط زیست وارد رودخانه ها می شوند و دوباره به صورت گردشی از آن استفاده می شود.

مدیرکل شیلات و آبزیان استان زنجان اعلام کرد: ۹۳در صد از مزارع آبزی پروری استان در مجاورت رودخانه ها قرار دارند و از چاه های عمیق و نیمه عمیق نیز استفاده شده است. 

صیاد بورانی با اشاره به سیستم های مدار بسته برای مصرف بهینه آب، بیان کرد: در سیستم مدار بسته از برگشت آب استفاده می شود که برای تولید ۵۵ تن درسال  ۲.۵ لیتر در ثانیه آب مصرف می شود که اگر به صورت مدار باز بود ۲۵۰لیتر در ثانیه مصرف آب را داشتیم.

منبع: مهر 

94106 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید