Performancing Metrics

درمانگاه های طب سنتی و گیاهی بی مجوز مورد تائید نیست | اتاق خبر
کد خبر: 334730
تاریخ انتشار: 30 فروردین 1395 - 19:24
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هیچ یک از درمانگاه های طب سنتی و گیاهی به جز یک مورد مورد تائید ما نیست.

اتاق خبر: محمدهادی ایمانیه ظهر دوشنبه در نشستی خبریدرخصوص آنچه به عنوان سلامتکده های طب سنتی و گیاهی در شیراز مشغول به کارند، عنوان کرد: تنها یک سلامتکده از دانشگاه علوم پزشکی فارس دارای مجوز است که خدمات درمانی سنتی و گیاهی ارایه می کند.

وی از راه اندازی دومین سلامتکده در شهر شیراز خبر داد و گفت: این سلامتکده به زودی با توجه به قابلیت های گردشگری بلوار شهید چمران در این بخش از شهر گشایش می یابد.

قرارداد ساخت شهرسلامت نهایی می شود

ایمانیه همچینین درباره سرنوشت شهر سلامت که در شمال غرب شیراز، توضیح داد: با پیگیری های جدی دانشگاه علوم پزشکی و منطقه ویژه پیمانکار پروژه انتخاب و پیش نویس قرارداد امضا شد که ظرف هفته آینده قرارداد نهایی آن با حضور استاندار فارس امضا و نهایی می شود.

وی شهر سلامت را در مرحله راه سازی و دیوارکشی عنوان کرد و افزود: پیشرفت فیزیکی و مراحل ساخت این شهر محسوس است و گردشگرانی که به این منطقه مراجعه می کنند آنرا به خوبی می بینند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، همچنین با بیان اینکه برنامه های هفته سلامت با شعار «غلبه بر دیابت» در استان فارس همراه است، هدف دانشگاه علوم پزشکی استان فارس در هفته سلامت اطلاع رسانی در مورد دیابت با تکیه بر پیشگیری و درمان دانست و اظهار کرد: دیابت بیماری وحشتناک قرن کنونی است که به دلیل زندگی پیشرفته شانس ابتلا به آن در ایران نیز افزایش یافته است، اما اصللاح سبک زندگی می تواند پیشگیری از آن را ممکن سازد.

وی با تاکید بر اینکه  مردم با چندکار ساده می توانند جلو ابتلا به دیابت را بگیرند، ادامه داد: با توجه به اینکه کنترل میزان کالری غذا نزد شهروندان به سادگی امکان پذیر است، لذا با رعایت در مصرف قندهای ساده از جمله شکر می توان آن را ممکن ساخت.

عدم عرضه نان سبوسدار موجب شیوع 11 نوع سرطان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی فارس با دعوت از مردم به مصرف سبزیجات و میوه ها در برنامه غذایی روزانه خود، مصرف نان در استان فارس را نیازمند استفاده بیشتر از آرد سبوس دار دانست و گفت: عرضه نان سبوسدار همچنین می تواند از شیوع 11 گونه سرطان جلوگیری کند. این درحالیست که استفاده از برنج قهوه ای و سبوس دار به جای برنج های سفید شده می تواند از شیوع بیماری ها جلوگیری کند.

ایمانیه هریک از شهروندان را نیازمند دستکم 150 دقیقه ورزش در هفته عنوان کرد و از آغاز غربال گری دیابت برای افراد بالای 30 سال در استان فارس خبر داد.

این پزشک اطفال جراحی راینوپلاستی را یکی از روش های نامطلوب برای سرکیسه کردن مردم عنوان کرد و گفت: تنها جایی که این جراحی لزوم دارد ترمیم آسیب هاست و برای کودکانی توصیه می شود که با اختلالات مادرزادی به دنیا می آیند.

وی همچنین از کاهش 51 درصدی زایمان فیزیولوژیکی در فارس خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری 10 این نوع زایمان 10 درصد کاهش یابد.

این مقام پزشکی استان راه اندازی مرکز جامع توانبخشی را در بوستان جنت شیراز از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی فارس برشمرد و افزود: این مرکز با همکاری بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دانشگاه علوم پزشکی به ارایه خدمات توانبخشی می پردازد.

وی همچنین دیگر برنامه سال جاری این نهاد علمی و آموزشی را راه اندازی مرکز درمان در منزل با همکاری موسسه امدادگران عاشورا، سپاه فجر فارس، مجمع خیرین تامین سلامت استان، هلال احمر و بنیاد امید و برخی بانکها خبر داد و یادآور شد: این مرکز درمانی با تاکید بر سرویس دهی به بیماران سرطانی متمرکز می شود که کمیته ای متشکل از دانشجویان پزشکی به همراه امدادگران موسسه عاشورا خدمات درمانی و پزشکی را در منزل به بیماران سرطانی عرضه می دارند.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید