Performancing Metrics

امنیت شغلی در صدر مطالبات جامعه کارگری | اتاق خبر
کد خبر: 338196
تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1395 - 14:48
نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار در گفت و گو با اتاق خبر مطرح کرد:
نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار: مهمترین مطالبه کارگران در راهپیمایی روز جهانی کارگر، برقراری امنیت شغلی اعلام شد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار با بیان اینکه مهمترین خواسته کارگران در راهپیمایی روز جهانی کارگر، برقراری امنیت شغلی بود؛ اظهار کرد: هر ساله به بهانه هفته کارگر تجمعاتی صورت می گیرد و کارگران از این فرصت به منظور اظهار خواسته های خود به گوش مسئولان بهره می برند.  

ولی الله صالحی در گفت و گو با اتاق خبر افزود: در این راهپیمایی کارگران خواستار جلوگیری از ورود کالاهای خارجی چه از مبادی قانونی و چه از طریق قاچاق شدند و در این راستا از دولت تقاضا کردند که از ورود کالاهایی که شرایط تولید آن در کشور وجود دارد، جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین ساماندهی به وضعیت واحدهای تولیدی که منجر به تعویق و اخراج کارگران شد و نیز قرار گرفتن قراردادهای موقت کار در دستور کار دولت و مجلس از دیگر مطالبات جامعه کارگری در راهپیمایی روز جهانی کارگر بوده است.

صالحی با بیان اینکه در قطعنامه راهپیمایی روز جهانی کارگر به نرخ بالای بیکاری در بین فارغ التحصیلان، جوانان و زنان اشاره شد، گفت: کارگران از دولت و مجلس خواستند که برای اشتغال این سرمایه عظیم انسانی چاره ای بیاندیشند.

نماینده کارگران کشور در شورای عالی کار راهکار اصلی رفع معضلات جامعه کارگری را توجه ویژه به بخش تولید دانست و اظهار کرد: به منظور رونق تولید مفید و سالم در کشور بایدزیرساخت های لازم فراهم شود تا بدین ترتیب تولید در کشور احیا شود.

صالحی ادامه داد: برای راه اندازی بخش تولید لازم است منابع مالی هرچه ارزانتر در اختیار تولیدکننده قرار گیرد و از قاچاق گسترده جلوگیری به عمل آید.

به گفته صالحی؛ اعمال نظارت های مستمر، آموزش نیروی انسانی و ممانعت از دلالی از جمله اقداماتی است که به تولید کشور کمک می کند. در نتیجه کارفرما و کارگر به سهم اصلی خود دست پیدا می کنند و امنیت شغلی و رونق اقتصادی حاصل می شود.  

وی با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی امروز از سال گذشته پرشورتر بود؛ اذعان داشت: این موضوع نشانگر این است که نگاه و توجه به مسائل و معضلات جامعه کارگری در بین مسئولان دولتی و مجموعه های کارگری و کارفرمایی  عمیق تر شده است.

به گفته صالحی؛ لازم است کار، کارگر و تولید در محوریت امور قرار گیرد.

94106 ت 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید