Performancing Metrics

ایجاد اشتغال وظیفه اداره کار نیست | اتاق خبر
کد خبر: 340324
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1395 - 20:05
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: ایجاد اشتغال وظیفه این نهاد اجرایی نیست و اداره کار حتی صدور مجوز کار ندارد.

اتاق خبر: حسین منوری ، اینکه برخی شهروندان و کارشناسان معتقدند وظیفه اداره کار ایجاد شغل است، صحیح نیست و مسئولیت اداره کار تنظیم روابط مابین کارگر و کارفرما است.

وی با اشاره به نظارت بر روند فعالیت تعاونی ها ادامه داد: علاوه بر این در حوزه رفاه اجتماعی نیز اداره کار مسئولیت هایی دارد و از جمله در امور بازنشستگان، بیمه ها، اقشار آسیب پذیر و بیمه سلامت وظایف تعریف شده دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پاسخ به این سوال که آیا مرجع رسیدگی به تعداد مشاغل ایجاد شده مشخص است یا نه، اضافه کرد: در واقع اداره کار هر چند روابط کارگر و کارفرما را اصلاح می کند، اما رقم تعداد مشاغل ایجاد شده به واقع نمی‌تواند قطعی باشد.

منوری متذکر شد: هر فردی که در مقابل دریافت دستمزد کار کند، در واقع شاغل است اما احصا آمار شاغلان نیازمند توجه به مولفه های مختلف است و اینطور نیست که به سادگی توسط دستگاه خاصی ایجاد شغل مطرح شود.

وی با تأکید به اینکه اداره تعاون و کار حتی صدور مجوز اشتغال ندارد، متذکر شد: ما بر خلاف برخی دستگاه‌های دیگر از جمله بنیاد شهید، میراث فرهنگی، فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن صادر کننده مجوز نیستیم و در ایجاد شغل نقش ایفا نمی کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تأکید کرد: در صورتی می‌توان تعداد مشاغل ایجاد شده را مشخص کرد که به صورت جامع سامانه‌ای تعریف شده و نحوه فعالیت دستگاه‌های صادر کننده مجوز در آن قابل بررسی باشد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید