Performancing Metrics

فرمان رهبر معظم انقلاب در راستاي تحول اقتصادي نبايد روي زمين بماند | اتاق خبر
کد خبر: 341446
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1395 - 22:47
استاندار استان مركزي گفت: فرمان رهبر معظم انقلاب در راستاي تحول اقتصادي تكليف عمومي است و به هيچ عنوان نبايد روي زمين بماند.

اتاق خبر - محمود زماني قمي روز سه شنبه در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان مركزي در اراك افزود: فرماندهي اين ستاد در مناطق مختلف كشور با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب است.
وي تاكيد كرد: اگر نواقصي در حين برنامه هاي تكليفي اين ستاد مشاهده شود، مديران بايد با هوشمندي و تدبير ويژه براي رفع آن بكوشند.

استاندار استان مركزي ادامه داد: طرح هاي مختلفي در بخش اقتصادي استان وجود دارد كه بايد در اسرع وقت و با دقت و سرعت شهرستان به شهرستان بررسي شود.
زماني قمي بيان كرد: دولت با تمام توان از كارآفرينان و سرمايه گذاران بخش هاي مختلف حمايت مي كند اما تعهد پذيري كارآفرينان نيز مهم است و نبايد به بهانه هاي مختلف امور به تعويق بيفتد.
وي با خطاب به سرمايه گذاران طرح سرزمين ايرانيان در زرنديه گفت: بازديد براي اجرائي شدن اين طرح در سال گذشته انجام شده و در اين مدت هيچ اقدام سازنده اي صورت نگرفته است.
استاندار استان مركزي افزود: دولت دايره حمايتي خود را براي سرمايه گذاران با ضوابط خاص دارد و به هيچ وجه حمايت خاص از طرح ها صورت نمي گيرد و اگر سرمايه گذاري در حين كار مشكل افرين شد و كم كاري كرد، برخورد و خلعيت صورت مي گيرد.
زماني قمي اظهار كرد: كارنامه عملكرد دولت قبل، مملو از امضاي و تعهدهايي است كه روي زمين مانده و اعتقاد دولت بر اين است كه نبايد در حيطه اي وارد شود كه كار به معناي واقعي انجام شدني نيست.
وي گفت: فلسفه بافي سرمايه گذاران سرزمين ايرانيان قابل قبول نيست زيرا كه تاكنون هيچ درخواستي براي حل مشكلات و برگزاري نشست از سوي آنان نبوده و تنها دو بار به اصرار استانداري براي تعيين تكليف اين طرح شست برگزار شده است.
استاندار استان مركزي اضافه كرد: اين روند بيانگر آن است كه علاقه اي براي ادامه كار وجود ندارد.
زماني قمي گفت: به منظور سرعت بخشي و تضمين حمايت از طرح هاي سرمايه گذاري به ويژه طرح سرزمين ايرانيان با راستي آزمايي و مرحله به مرحله حمايت ها صورت مي گيرد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري مركزي نيز در اين نشست گفت: حجم سرمايه گذاري طرح سرزمين ايرانيان در زرنديه بالا است و در حاليكه ميزان پيشرفت كار در حد انتظار نيست.
ظفر افشون افزود: اجراي اين طرح در كشور و استان از اهميت ويژه اي برخوردار است و بايد روند كار سرعت بگيرد.
وي بيان كرد: يكي از مهمترين مشكلات اين طرح بحث مالكيت آن است كه هم اكنون به صورت اجاره اي در اختيار سرمايه گذار است.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري مركزي ادامه داد: اجراي اين طرح نه تنها در ايجاد اشتغال موثر است بلكه،سبك جديدي از زندگي را در حاشيه تهران فراهم مي سازد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استانداري مركزي در اين نشست گفت: اجراي طرح سرزمين ايرانيان در سال 88 با افق بهره برداري هشت ساله تصويب شده اما از پيشرفت فيزيكي خوبي برخوردار نيست.
رقيه يادگاري افزود: اين طرح در يك هزار و 400 هكتار زمين انتهايي ترين بخش شهرستان زرنديه به صورت شهرك تفريحي، توريستي، اقامتي و درماني در حال اجرا است كه بهره برداري از آن نقش بسزايي در افزايش اشتغال، تغيير نوع سبك زندگي و توسعه استان و كشور دارد.
وي بيان كرد: اين طرح با موانعي چون تاخير در اعطاي تسهيلات بانكي، جذب سرمايه گذار و مالكيت زمين همراه است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي ادامه داد: هزينه اجراي اين طرح 120 هزار ميليارد ريال تخمين زده شده است.
در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان مركزي، عملكرد و فعاليت طرح سرزمين ايرانيان مورد بحث و بررسي قرار گرفت و مقرر شد در اين راستا كارگروهي با مديريت معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري مركزي و عضويت مديركل منابع طبيعي، مديركل امور اقتصادي و دارايي، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، مديركل راه و شهرسازي، رئيس سازمان مديريت استان مركزي و فرماندار زرنديه تشكيل و ظرف دو هفته موانع پيش روي اين طرح شناسايي و پس از آن مجدد در نشستي ديگر رسيدگي و مصوبات به ستاد اقتصاد مقاومتي تهران اعلام شود.
در خصوص مشكلات اخذ تسهيلات براي طرح سرزمين ايرانيان مقرر شد استاندار مركزي رايزني هاي لازم را با بانك گردشگري انجام دهد.
در اين نشست سرمايه گذار طرح سرزمين ايرانيان قول مساعد داد در صورت رفع مشكلات و موانع پيش رو، اين طرح تا شش سال آينده به بهره برداري رسد.
در نشست ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي استان مركزي در خصوص پيگيري مصوبات قبلي آذرآب و ماشين سازي نيز بحث و بررسي شد كه مقرر شد در خصوص مشكلات بيمه اي شركت آذرآب اراك نشستي در دبيرخانه ستاد اقتصاد مقاومتي با دستگاه هاي ذيربط برگزار شود.

ایرنا

94110

نظرات
ADS
ADS
پربازدید