Performancing Metrics

۱۹.۶هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 345360
تاریخ انتشار: 4 خرداد 1395 - 20:42
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۱۹.۶ هکتار سطح زیر کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی وجود دارد.

اتاق خبر: محمدعلی شریکیان ، از این سطح زیر کشت ۱۸.۳ هکتار سبزی و صیفی‌جات کشت‌شده است که پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت چهار هزار و ۸۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات تولید شود.

وی بابیان اینکه ۱.۱ هکتار از سطح کشت گلخانه‌ای در خراسان شمالی به گل‌های شاخه بریده اختصاص دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این سطح زیر کشت ۳۴۲ هزار گل شاخه بریده برداشت شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: همچنین از دو هکتار سطح گلخانه‌های خراسان شمالی گیاهان دارویی کشت‌شده است.

شریکیان خاطرنشان کرد: در کشاورزی سنتی و فضای باز به ازای هر ۱۰ هزار مترمکعب آب مصرفی تنها ۱۲ تن در هکتار محصول تولید می‌شود، اما درکشت گلخانه‌ای به ازای هر ۱۰ هزار مترمکعب آب مصرفی ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن در هکتار محصول تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: کشت گلخانه‌ای و استفاده از روش‌های کشت نوین با شرایط کنترل‌شده سبب کسب منفعت و بهره‌وری بیشتر شده است که با عدم اتلاف آب به منابع آب استان آسیب کمتر وارد خواهد شد.

شریکیان افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی به اشخاصی که رغبت به کشت گلخانه دارند،خدمات مشاوره ای ارائه می دهند و همچنین بانک کشاورزی تسهیلات به این افراد  اعطا می‌کند.

وی تصریح کرد: مشاوره از کارشناسان جهاد کشاورزی و کارشناسان نظام‌مهندسی برای احداث سازه‌های استاندارد و پیدا کردن محل مناسب و مساعد، سبب بهره‌وری بیشتر در تولید می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید