Performancing Metrics

طرح « کهاب انبار» سبب صرفه جویی در مصرف بنزین می شود | اتاق خبر
کد خبر: 348995
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1395 - 04:09
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری از اجرای طرح ملی کهاب انبار در منطقه ساری خبر داد و گفت: با اجرای این طرح سالانه حدود ۱۱ میلیارد تومان در مصرف بنزین صرفه جویی می شود.

اتاق خبر: حسینعلی طالبی بابیان این‌که انبار شرکت نفت منطقه ساری یکی از پنج انبار بزرگ ایران به سبب بارگیری بنزین است تأکید کرد: اجرای طرح ملی کهاب در چنین موقعیتی هم به سبب اقتصادی و هم‌زیست‌محیطی و فیزیولوژیکی ضروری است.

وی از آمادگی برای تجهیز انبار شرکت نفت منطقه ساری برای اجرای طرح ملی کهاب خبر داد و تصریح کرد: با هماهنگی لازم و بازدید کارشناسان و مناقصه گران، واحد بازیافت بخار بنزین (VRU) نصب و با تغییرات لازم، بازوهای بارگیری فعلی به بازوهای هماهنگ با این سیستم تبدیل می‌شوند.

طالبی تجهیز مجاری عرضه (جایگاه‌های عرضه سوخت) و نفت‌کش‌های حمل بنزین را نیز از دیگر برنامه‌های طرح ملی کهاب عنوان کرد و با اشاره به این‌که تبخیر بنزین موتور موجب زیان اقتصادی می‌شود گفت: با اجرای طرح کهاب و استحصال و بازیافت آن سالانه حدود ۱۱ میلیارد تومان در مصرف بنزین صرفه‌جویی می‌شود.

 طالبی بابیان اینکه بخار بنزین همچنین آثار نامطلوب زیست‌محیطی و فیزیولوژیکی به همراه دارد تصریح کرد: جمع‌آوری این بخار می‌تواند به حفظ محیط‌زیست و سلامتی انسان‌ها کمک کند.

مدیر شرکت نفت منطقه ساری کاهش تبخیر بنزین و درنهایت استحصال مایع بنزین از بخار تولیدشده را از اهداف اصلی طرح ملی کهاب برشمرد و خاطرنشان کرد: با انجام این طرح، زمینه رسیدن به مرز خودکفایی و بهینه‌سازی مصرف سوخت فراهم می‌شود.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید