Performancing Metrics

استفاده از فاینانس خارجی نقطه ضعف نیست | اتاق خبر
کد خبر: 349487
تاریخ انتشار: 19 خرداد 1395 - 17:37
فلاحتیان گفت: جاهایی که منابع داخلی اقتضا کند از منابع داخلی و جایی که امکان‌پذیر باشد با شرط انتقال تکنولوژی و قانون حمایت از ساخت داخل از منابع خارجی استفاده می‌کنیم.

اتاق خبر: هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی ، درباره انتقاد بخش خصوصی صنعت برق مبنی بر اینکه دولت به جای سرمایه گذاری مستقیم، از طریق فاینانس مسیر را برای واردات کالاهای خارجی بازمی‌کند، گفت: ما به حسب نیاز و مورد هم سرمایه گذاری مستقیم در صنعت برق انجام می‌دهیم و هم جاهایی که پروژه‌های اجرایی باید انجام شود با توجه به کمبود منابع مالی از فاینانس استفاده می‌کنیم و این نقطه ضعفی نیست.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه ما اداره صنعت برق کشور است و برای این کار با توجه به کمبود منابع داخلی هم از طریق منابع داخلی و هم خارجی بودجه مورد نیازمان را تامین می‌کنیم.

فلاحتیان خاطرنشان کرد: جاهایی که منابع داخلی اقتضا کند از منابع داخلی و جایی که امکان‌پذیر باشد با شرط انتقال تکنولوژی و قانون حمایت از ساخت داخل  از منابع خارجی استفاده می‌کنیم.

هفته گذشته مسئولین سندیکای صنعت برق در نشستی خبری نسبت به جذب فاینانس در صنعت برق ابراز نگرانی کرده و این اقدام را گامی از سویدولت جهت باز شدن درهای واردات تجهیزات مورد نیاز صنعت برق از خارج از کشور عنوان کرده بودند.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید