Performancing Metrics

منابع لازم برای ایجاد اشتغال در کشور طراحی نشده است | اتاق خبر
کد خبر: 351186
تاریخ انتشار: 25 خرداد 1395 - 15:19
نایب رئیس اتاق بازرگانی گفت که منابع لازم برای ایجاد اشتغال فراهم نشده است و شاکله اقتصادی مناسبی برای ایجاد اشتغال در کشور 80 میلیون نفری وجود ندارد.

اتاق خبر: پدرام سلطانی در همایش اشتغال و رونق اقتصادی که به همت حزب مردمسالاری در محل هتل المپیک برگزار شد با بیان اینکه اشتغال می‌تواند به یک بحران در کشور تبدیل شود، گفت: بحران و پدیده بیکاری معلول یک سلسله عوامل پیچیده‌ای است که به واسطه عمق تحریم ها و میراث به جامانده از دولت گذشته برای دولت فعلی و رکود حاصل از این دو موضوع به وجود آمده است. بحرانی که به این سادگی نیز قابل حل و فصل نیست.

وی با تأکید بر اینکه باید برای سرمایه‌گذاری مناسب کشور به آرامش و امنیت روحی، روانی، فکری و سیاسی نیاز دارد گفت: با نگاهی به اخبار و اطلاعات در خروجی رسانه‌ها تنها ناامنی و تزلزل در ثبات استنباط می‌شود که باید این مشکل در سطح قوای سه گانه حل شود چون سرمایه‌گذاری موضوع حساسی است که انجام آن به آرامش نیاز دارد.

به گفته سلطانی در کشور ما منابع برای ایجاد اشتغال طراحی نشده است و اکنون در دوران گذار از اقتصاد مبتنی بر نفت به اقتصاد مبتنی بر مالیات هستیم. باید ابتدا اشتغال ایجاد شود و وارد پروسه اخذ مالیات شویم. انتظار می‌رود که نمایندگان نیز توجه ویژه‌ای به بهبود محیط کسب و کار داشته باشند تا ضمن ایجاد فضای لازم هزینه لازم برای ایجاد اشتغال نیز پایین آید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه قوانین دست و پا گیر برای ایجاد فضای کسب و کار وجود دارد گفت که نمونه‌ی آن در حوزه‌ی ترانزیت 12 دستگاه متولی و در حوزه صادرات 8 ارگان وجود دارند که اینها همه نشان دهنده قوانین بسیار برای ورود به این حوزه است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید