Performancing Metrics

سوالاتی از سخنگوی وزارت کشور | اتاق خبر
کد خبر: 354635
تاریخ انتشار: 6 تیر 1395 - 15:16
اسماعیل حسین پور*
آقای «امیری» سخنگوی محترم وزارت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه خراسان شمالی در مورد احتمال تغییر استانداران خراسان شمالی و جنوبی گفته است: «در رابطه با استانداران خراسان شمالی و جنوبی در حال ارزیابی هستیم.» و در ادامه افزوده است: «در عالم سیاست، هیچ

اتاق خبر - این اظهارات آقای سخنگو در حالی است که هفته قبل رسانه ها به نقل از نماینده مردم شیروان در مجلس از تغییر استانداران خبر داده و گزینه استانداری دو استان را هم اعلام کرده بودند.
با مصاحبه سخنگوی محترم وزیر کشور، چند سؤال در ذهن حقیر و شاید بسیاری از مردم دو استان به وجود می آید که امیدوارم آقای سخنگو صادقانه پاسخگو باشند:
1- هر چند ارزیابی از عملکرد استانداران و تغییر حق طبیعی وزارت محترم کشور و دولت است ولی چگونه است در حالی که هنوز ارزیابی شما به اتمام نرسیده است! خبر و اطلاعات جابجایی و گزینه های استانداری دو استان در رسانه ها در سطح گسترده منتشر می شود؟ این خبر از سوی وزارت کشور نه تنها تکذیب نمی شود بلکه تلویحاً تایید هم می شود. آیا مردم دیار زادگاه وزیر محترم کشور حق ندارند که این پاسخ جنابعالی را نشانه بی اطلاعی جنابعالی از مجموعه یا «ناراستی» بزرگ با خویش تلقی کنند و بگویند چگونه است که اطلاعات نماینده یک شهرستان از سخنگوی محترم وزیر کشور بیشتر است؟
2- جناب آقای سخنگو! کاش حضرتعالی و جناب مقیمی سخنانتان را با هم هماهنگ می کردید تا در بین شما دو معاون از هر سر صدایی برنخیزد. ایشان اول تیرماه در گفتگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود: «در برنامه‌ وزارت کشور تغییر برخی از آقایان استاندار در دستور کار است، اما تعدادشان کم بوده ولی به‌ مرور این تغییرات انجام خواهد شد.» این نشانگر این است که ارزیابی شما به اتمام رسیده و تصمیمات شما نهایی شده است و حرف همان بوده که نماینده شیروان صادقانه بر لب آورده است.
3- جناب آقای امیری! به عنوان یک حامی دولت در خراسان شمالی احتمالاً حق دارم از شما بپرسم چرا یکی از استانداران که به زعم بسیاری از نخبگان سیاسی و نمایندگان استان و مردم جزو موفق ترین استانداران به شمار می رود به جای خدمت در استانی که اولویت و اهمیت آن در بین 31 استان مشخص است در دستور تغییر و جابجایی قرار می گیرد و چرا در استان خراسان جنوبی، استانداری که به گفته امام جمعه محترم بیرجند در کارش موفق بوده است باید در سال پایانی کار این دولت و در حالی که باید مطالبات دولت و مقام معظم رهبری تحقق یابد در صف تغییر قرار گیرد؟
4- جناب آقای سخنگو! حضرتعالی شاید حرف صادقانه ای که در این مصاحبه بر لب آورده اید این است که «در عالم سیاست، هیچ چیز بعید نیست»؛ اتفاقاً من هم با جنابعالی هم عقیده ام چون روزی که در 24 خرداد به آقای روحانی با امید به تغییر«آری» گفتیم اصلاً فکر نمی کردیم و از ذهن مان هم خطور نمی کرد که روزی حضرتعالی در چنین مسندی با ما با این ادبیات سخن بگویید.
منبع : روزنامه خراسان شمالی، یکشنبه 6 تیرماه 95

94110

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید