Performancing Metrics

تولید سالانه ۸۱ هزار تن شیر در استان ایلام | اتاق خبر
کد خبر: 355229
تاریخ انتشار: 8 تیر 1395 - 18:43
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان ایلام از تولید سالانه ۸۱ هزار تن شیر در استان ایلام خبر داد و گفت: افزایش تولید شیر در استان در دستور کار قرار گرفته است.

اتاق خبر: مجتبی شیرخانی اظهار داشت: تعداد ۳۹۷ گاوداری شیری صنعتی و نیمه‌صنعتی با ظرفیت‌های پنج تا ۲۰۰ راسی در سطح استان وجود دارد که سالانه بیش از ۸۱ هزار تن شیر در استان تولید می کنند.

وی تصریح کرد: یکی از طرح‌های مهم در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه فعال و تقویت واحدهای فعال است که با تزریق سرمایه در گردش و یا تسهیلات سرمایه‌ای صورت می‌گیرد که در این راستا ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات برای گاوداری‌های شیری استان در نظر گرفته شده است.

شیرخانی اظهار داشت: اجرای طرح توسعه تلقیح گاوهای دو منظوره شیری گوشتی سمینتال در دستور کار قرار گرفته که از محل اعتبارات ملی استانی برای آغاز آن اقدام شده و باید گفت که این نژاد یک نژاد اروپایی است.

معاون جهاد کشاورزی استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر گاوهای بومی موجود در استان روزانه پنج کیلوگرم شیردهی دارند، گفت: اسپرم‌های این نژاد گاوی، بومی‌سازی شده و با اجرای کامل این طرح سه هزار تن به تولید شیر و ۴۰۰ تن به تولید گوشت قرمز استان اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تا پایان سال جاری قرار است ۹ هزار راس گاو در سطح استان با نژاد سمینتال تلقیح شود، عنوان کرد: این تعداد دام از مجموع ۵۴ هزار راس گاو و گوساله موجود در سطح استان است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید