Performancing Metrics

تعطیلات مصرف برق را کاهش داد | اتاق خبر
کد خبر: 359701
تاریخ انتشار: 27 تیر 1395 - 09:03
تعطیلات تب مصرف برق تابستانی کشور را کاهش داده به طوری‌که پیک مصرف برق روز گذشته در مقایسه با روزهای اداری هفته حدود ۴۰۰۰ مگاوات کاهش یافت.

اتاق خبر: پیک مصرف برق که در طول روزهای کاری هفته گذشته بیش از ۴۸ هزار مگاوات بود روز گذشته با کاهشی چهار هزار مگاواتی در محدوده ۴۴ هزار و ۸۰۰ مگاوات جا خوش کرد.

بر این اساس تعطیلات پایان هفته به فرشته نجات شبکه برق ایران تبدیل شد تا عملا با فروکش کردن تب مصرف برق در ایران، ذخیره برق نیروگاه ها هم به سطح قابل قبولی تقویت شود.

گزارش مدیریت شبکه برق ایران حاکی از آن است که پیک مصرف برق کشور روز گذشته (جمعه ۲۵ تیر ماه ۹۵) با کاهش نسبی دما، تعطیل بودن ادارات و سازمان ها و مدیریت مصرف مشترکان به ۴۴ هزار و ۸۶۹ مگاوات رسید، درحالی که پیک مصرف برق در روز مشابه سال گذشته حدود ۴۶ هزار و ۹۵۷ مگاوات گزارش شده بود.

همچنین میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور در روز گذشته به ۳۳۵۴ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته با ۱۸۹۵ مگاوات افزایش روبرو بوده است. صنایع کشور هم روز گذشته سه‌هزار و ۵۰۷ مگاوات برق مصرف کردند.

این در حالی است که کل مبادلات برق در روز گذشته یکهزار و ۷۸۱ مگاوات بوده که در مقایسه با ۱۵۹۳ مگاوات مبادلات سال گذشته، ۱۸۸ مگاوات افزایش داشته است.

از این میزان مبادلات برق، سهم صادرات برق به حدود یکهزار و ۴۱۱ مگاوات و واردات برق به حدود ۳۷۰ مگاوات رسید تا کماکان تراز تجارت برق ایران مثبت باشد.

در همین حال آرش کردی مدیرعامل توانیر هفته گذشته با اشاره به پیشی گرفتن مصرف از تولید برق در ساعات پیک گفت: تنها راه تیر و مرداد بدون خاموشی صرفه‌جویی در مصرف برق از ساعت ۱۲:۳۰ تا ۱۶:۳۰ بعد از ظهر است.

حمید چیت چیان وزیر نیرو اواسط سال جاری خط قرمز پیک مصرف برق تابستانی را تعیین کرده و یادآور شده بوده: پیک مصرف برق در تابستان در مرز ۵۴ هزار مگاوات پیش‌بینی شده و در صورتی‌ که مصرف برق از این مرز عبور کند خاموشی خواهیم داشت.

مصرف برق برای تابستان امسال حدود ۵۴ هزار مگاوات تعیین شده که تابستان سال گذشته با مصرف حدود ۵۰ هزار و ۱۷۷ مگاوات، رکورد جدیدی در پیک مصرف این حامل انرژی پاک به ثبت رسیده بود.

کارشناسان معتقدند در روزهای گرم سال و در دماهای بالا به ازای هر یک درجه افزایش دما بیش از ۴۰۰ مگاوات مصرف برق شبکه افزایش می‌یابد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید