Performancing Metrics

امحاء کالای قاچاق بهترین راه حل است | اتاق خبر
کد خبر: 366187
تاریخ انتشار: 30 مرداد 1395 - 13:05
رییس کمیسیون صنعت خانه اقتصاد ایران در گفت و گو با اتاق خبر
قاچاق نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی بخش های اقتصادی آسیب های جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

محمود نجفی سهی در خصوص امحاء خودروهای قاچاق بیان داشت: امحاء این خودروها بهتر از صادر کردن آن ها است. قاچاق نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تمامی بخش های اقتصادی آسیب های جبران ناپذیری را به اقتصاد کشور وارد کرده است.

وی افزود: امیدوارم که برخورد با قاچاق، برخورد جدی و قاطعی باشد، به این صورت دیگر پدیده مذموم قاچاق برای شخصی که به این امر مبادرت می کند، صرف نخواهد داشت.

نجفی ادامه داد: در مورد کالای قاچاق امحاء بهترین راه حل است، علاوه بر آن بایستی به میزان قیمت کالا ، صاحب کالا را نیز جریمه کرد.

رییس کمیسیون صنعت خانه اقتصاد در خصوص انواع قاچاق توضیح داد: چندین مدل قاچاق رسمی و غیر رسمی در کشور وجود دارد، بازارچه های مرزی، مناطق آزاد تجاری، کوله بری همه انواع قاچاق هستند، در صورتی که به طور منظم و سیستماتیک با قاچاق مقابله و مبارزه شود، کمک شایانی به اقتصاد کشور خواهد شد.

وی در بخش دیگری در خصوص پایدار نبودن برندهای ایرانی در بخش صنایع خانگی اظهار اشت:  تبلیغات فراوان اجناس و برندهای خارجی و سود فراوانی که از واردات این نوع برندها نصیب واردکنندگان می شد، از جمله عواملی بودند که باعث حذف برندهای داخلی ایران شدند.

نجفی ادامه داد: به عبارت بهتر، واردات بی رویه لوازم خانگی باعث شد برندهای لوازم خانگی تولید داخل، توان خود را برای تولید از دست بدهند.به عنوان مثال؛ یخچال ارج در مقابل تبلیغات پخچال های کره ای قادر به مقاومت نبود و نتوانست در چرخه تولید باقی بماند. تمام این ها مسائلی بود که در نهایت باعث شد برندهای داخلی ناتوان شده و از بین بروند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص این ادعا که برندهای داخلی از کیفیت خوبی برخوردار نبودند و به همین جهت نتوانستند در مقابل رقبای خود دوام بیاورند گفت: کیفیت هزینه دارد و هزینه آن سرمایه گذاری است، اما این که چگونه با تمام گرفتاری های موجود می توان به دنبال کیفیت رفت خود مسئله ای است که باید در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: اوایل انقلاب تمام لوازم خانگی ما جزء برندهای روز دنیا بود، از تلویزبون گرفته تا ماشین لباسشویی، در واقع تکنولوژی تولید لوازم خانگی در ایران با تکنولوژی روز دنیا تفاوتی نداشت.

نجفی ضمن اشاره به تأثیر خدمات پس از فروش در پایداری برندهای ایرانی بیان داشت: نمی توان این گونه ادعا کرد که کیفیت پایین خدمات پس از فروش محصولات ایرانی از دلایل عدم پایداری برندهای ایرانی بوده است. در حال حاضر  بیش از 400 مدل ماشین در حال فروش و عرضه است، در سال های آینده چه کسی می تواند قطعات این ماشین ها را تأمین کند؟ اگر کسی پایین بودن خدمات پس از فروش برندهای ایرانی را عاملی برای برتری برندهای خارجی می داند حال باید دید که برندهای خارجی چگونه می توانند با حجم خودروهای وارداتی خدمات پس از فروش را ارائه دهند.

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید