Performancing Metrics

فیلتر شدن «پوکمون‌ گو»ها؛ خوب یا بد | اتاق خبر
کد خبر: 366335
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 09:17
کارشناس بازی‌های رایانه‌ای گفت: بازی «پوکمون ‌گو» از نظر محتوایی دارای مصادیق ممنوع و فیلترکننده‌ای نیست و باید علت فیلتر شدن آن از سایر جهات مورد بررسی قرار گیرد.

اتاق خبر: مسعود قارداشخانی ، با بیان اینکه از آنجایی که تکنولوژی به کار رفته در ساخت این بازی تکنولوژی نوین واقعیت مجازی و یا همان Virtual Reality است، اظهار کرد: بازی پوکمون ‌گو از نظر محتوایی دارای مصادیق ممنوع و فیلترکننده نیست، اما از نظر نوع بازی که واقعیت مجازی‌ است مشکلاتی را از نظر امنیتی و جانی به وجود می‌آورد.

وی درباره استقبال و کیفیتی که در این بازی وجود داشته است، اظهار کرد: چون این بازی بر اساس داستان مانگا (کمیک استریپ) و انیمه ژاپنی پوکیمون ساخته شده است، به طور حتم جذابیت‌های زیادی برای طرفداران این سری انیمه خواهد داشت و از استقبال زیادی نیز در بین این قشر برخوردار خواهد بود.

کارشناس بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: این بازی علاوه بر همه مزیت‌ها، معایبی را نیز در پی داشته است، از جمله چندین مورد وقوع مرگ و یا دزدی که طی روزهای اخیر از رسانه‌ها گزارش شده است.

قارداشخانی تصریح کرد: در خصوص تاریخچه ساخت این بازی، گفت: بازی پوکمون‌ گو اصالتا ژاپنی‌ است و ابتدا در آمریکا منتشر شده و بعد از چند هفته و پس از بررسی‌های بسیار در خود ژاپن نیز به دست مردم رسیده است.

این تحلیل‌گر بازی‌های رایانه‌ای ابراز کرد: در ایران همان‌طورکه معاون نظارت و ارزش‌یابی بنیاد بازی‌ها چندی پیش اشاره کرد، این بازی توسط بنیاد فیلتر نشده، ولی چون به نوعی جنبه فراسرگرمی دارد و نیازمند هماهنگی با نهادهای امنیتی بوده، از حساسیت‌های امنیتی و جاسوسی برخوردار است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید