Performancing Metrics

میزان مصرف برق مازندران ۹ برابر شده است | اتاق خبر
کد خبر: 367758
تاریخ انتشار: 7 شهریور 1395 - 05:17
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، با بیان اینکه میزان برق مصرفی استان ۳.۵ برابر بیشتر از استان‌های دیگر است، گفت: در سال جاری میزان مصرف ۹ برابر رسیده است.

اتاق خبر: حسین افضلی عصر شنبه در  حاشیه مراسم افتتاح افزایش ظرفیت ترانسفور ماتور ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت بابکان شهرستان آمل افزود: در ایستگاه ۶۳.۲۰ کیلوولت پنج فیدر خروجی به هشت فیدر خروجی افزایش یافت و ظرفیت ترانسفور ماتور هم از ۱۵ به ۳۰ مگاوات آمپر رسید که با بهره برداری این ایستگاه ۵ فیدر به مجموعه ترزیق کننده شهرستان آمل افزوده شده است.

افضلی، در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، تصریح کرد: این پروژه توسط شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، در مدت ۲۰ روز با اعتباری معادل یک میلیارد و ۷۷۹ تومان به بهره برداری رسید.

وی مزایای اجرای این پروژه را بر شمرد و گفت: تأمین بار مورد نیاز منطقه آمل، تعدیل بارگذاری ایستگاه‌های مجاور، کاهش تلفات ایستگاه‌های فوق توزیع و توزیع، جبران ضعف ولتاژ و بهبود ولتاژ مشترکین منطقه و افزایش حفظ پایداری شبکه و تأمین برق مستمر و مطمئن منطقه از جمله اثرات اجرای این پروژه است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان، ضمن عذرخواهی از خاموشی‌هایی که شهروندان آملی در تابستان امسال با آن روبرو بودند، اظهار کرد: در شهرستان امل باید در دو بخش صنعتی و خانگی پاسخگوی نیاز مشترکین باشیم، در این راستا توجه به احداث ایستگاه‌های فشار قوی و نیروگاه در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

افضلی با بیان اینکه در فاصله تابستان سال ۹۴ تا سال ۹۵ احداث ایستگاه ۶۳.۲۰ کاله در دستور کار قرار گرفت و بهره برداری شد، افزود: اکنون ایستگاهی که تا قبل از این برق این کارخانه را تأمین می‌کرد اکنون به شبکه برق خانگی تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای آنکه شهرستان امل را به لحاظ شبکه ای بیمه کنیم، افزود: در سال ۹۶ باید بار را از مرکز شهرستان تعذیه کنیم تا ضعف ولتاژ جبران شود و در عین حال احداث چند نیروگاه را هم در این شهرستان در دستور کار داریم که یکی از نیروگاه‌ها با پیشرفت فیزیکی ۷۰ تا ۸۰ درصد در حال ساخت است و تا پایان امسال بهره برداری می‌شود و نیروگاه دیگر هم در مرحله دریافت مجوز از محیط زیست کشور است.

این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این اقدامات در سالهای آتی شهرستان آمل هیچ برقی را شاهد نخواهد بود.

افضلی اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همزمان با هفته دولت و در راستای توسعه، تقویت و پایداری شبکه برق چهار پروژه برق فشار قوی در استان مازندران به بهره برداری رسید و برای اجرای چهار پروژه فشار قوی بهره برداری شده بالغ بر ۸۷ میلیارد و ۱۵۸ میلیون تومان سرمایه گذاری و هزینه شده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید