Performancing Metrics

بررسی کیا اپتیما اسپرت واگن ، اولین تجربه استیشن کیا | اتاق خبر
کد خبر: 368131
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1395 - 21:04
با توجه به اینکه نسل قبلی اپیتما فقط به صورت سدان عرضه می‌شد، کیا اپتیما اسپرت واگن اولین اتومبیلی است که کیا تاکنون در بخش خانوادگی تولید کرده است.

به گزارش اتاق خبر به نقل از autoexpress با وجود ظاهری زیبا، فضایی جادار و کابینی هوشمند، کیا اپتیما اسپرت واگن خود را به عنوان یک اتومبیل خانوادگی ارزشمند معرفی کرده است. در عین حال هدایت این اتومبیل نیز لذت بخش است. شاید هیجان انگیز نباشد و در برخی بازارها نیز فقط با یک پیشرانه عرضه گردد اما کاملا نرم و اقتصادی است. اشکودا ساپرب خودرویی بزرگ تر و مزدا ۶ تورر دارای هندلینگ بهتر است اما کیا تعادل بهتری بین تمام این قابلیت های برقرار کرده است.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

 با توجه به اینکه نسل قبلی اپیتما فقط به صورت سدان عرضه می‌شد، کیا اپتیما اسپرت واگن اولین اتومبیلی است که کیا تاکنون در بخش خانوادگی تولید کرده است. سایر رقبا مانند اپل اینساینیا، فورد موندئو و اشکودا ساپرت پیش از این نیز در این بخش وارد شده اند اما کیا اولین بار است که به طور مستقیم در این رده به رقابت می‌پردازد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

اولین نشانه ای که از عزم کیا برای تولید یک استیشن واگن خبر می‌داد، کانسپت اسپرت اسپیس ۲۰۱۵ بود؛ و کیا تا آنجایی که توانسته مشخصات آن را در کیا اپتیما اسپرت واگن بکار گرفته است. این شباهت ها در طراحی کلی، نمای جلو، خطوط سقف و حتی شیشه کم ارتفاع عقب مشاهده می‌شود تا در کل ظاهر اپتیما اسپرت واگن را فراتر از سطح انتظار جلوه دهد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

از نظر طراحی می­توان گفت این یکی از بهترین گزینه ها در کلاس خود می­باشد که تنها مزدا ۶ تورر با آن قابل رقابت بوده و اشکودا ساپرت و فولکس پاسات استیت در برابر آن از نظر طراحی در رتبه پایین تری قرار می‌گیرند. کیا با توجه به اولین حضور خود سعی کرده جای پای خود را در میان رقبا کاملا محکم کند و کابینی با طراحی آینده نگرانه و هوشمند در این زمینه کمک زیادی کرده است. فضای بار این اتومبیل ۵۵۲ لیتر است که فاصله نسبتا زیادی با حجم ۶۶۰ لیتری اشکودا ساپرت دارد؛ اما از اندازه ۵۲۲ لیتری مزدا ۶ تورر بزرگ تر است. در خصوص فضای صندلی ها نیز همین وضعیت حاکم است و کیا با حجم ۱۶۸۶ لیتر بین این دو خودرو قرار می‌گیرد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

قسمت بار از فضایی کاملا کاربردی به همراه یک کف کاذب ایجاد شده که با کنار زدن آن فضای دیگری در اختیار شماست تا چیزهایی که کمتر به آن نیاز دارید را در آنجا قرار دهید. به لطف سقف بلندتر، سرنشینان صندلی عقب از آسایش بیشتری برخوردار هستند و این فضای بیشتر برای پا نیز به چشم می‌خورد. چیدمان ارگونومیک کابین راحتی رانندگی را افزایش داده است. این موضوع در نحوه قرارگیری پدال ها، فرمان و دکمه ها به چشم می‌خورد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

در جایی که آلبرت بیرمن، مدیر سابق ام پاور بی ام و به عنوان رییس بخش مهندسی کیا و هیوندای قرار گرفته باشد، قطعا انتظار داریم سطح رانندگی اپتیما نیز قابل ملاحظه باشد. فرمان خودرو از مدل سالن اپتیما سریع تر است هرچند اصولا در خودروهای استیشن واگن هیجان رانندگی و حال و هوای اسپرتی چندان فاکتور مهمی محسوب نمی‌شود.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

اگر با سرعت وارد پیچ شوید انحراف اندکی را در انتهای خودرو مشاهده می‌کنید اما توازن قابل قبولی بین راحتی و کیفیت سواری برقرار است. در سواری اپتیما اسپرت واگن بیشتر بر راحتی تاکید شده است و در حتی در برخی قسمت های ناهموار جاده های کوهستانی که در مورد تست قرار گرفت؛ این راحتی و آرامش حفظ گردید.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

این اتومبیل در انگلستان فقط با موتور ۱٫۷ لیتری CRDi دیزل عرضه شده و از آنجا که هیچ گزینه دیگری وجود ندارد جای اندکی شکایت از پیشرانه باقی است. موتور در حالت خلاص و دورهای پایین با اندکی لرزش مواجه است اما با فشار بیشتر بر پدال گاز و سرعت گرفتن خودرو حرکت آن کاملا نرم و آرام بوده و می‌‌توان از ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور آن لذت برد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

البته با وجود این گشتاور شتاب صفر تا صد ۹٫۸ ثانیه اندکی کند به نظر میرسد که این به خطر شتاب اولیه اندک آن در دورهای زیر ۱۵۰۰ است. با این وجود خودرو کاملا اقتصادی بوده و مصرف آن تنها ۳٫۶ لیتر در هر صد کیلومتر می‌باشد. در دورهای بالاتر نیز می‌توانید به خوبی از ۱۳۹ اسب بخار آن بهره بگیرید. گیربکس دستی آن کاملا نرم بوده و قدرت را به خوبی انتقال می‌دهد. البته شما قادر خواهید بود در صورت تمایل گیربکس اتوماتیک CVT را نیز سفارش دهید که به همان میزان مطلوب می­باشد اما از نظر اقتصادی اندکی مصرف سوخت را افزایش می‌دهد.

Kia Optima Sportswagon

Kia Optima Sportswagon

امکانات اپتیما اسپرت واگن در داخل خودرو هم مناسب به نظر می‌رسد. صفحه نمایش ۸ اینچی با هدایت ماهواره ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم الکتریکی، سیستم صوتی با صدایی کاملا شفاف در تمام کابین، گرمکن صندلی ها، رینگ های آلیاژی ۱۸ اینچی و مه شکن های LED از جمله این امکانات محسوب می­شود.

مشخصات کیا اپتیما اسپرت واگن :

قیمت : ۲۴۴۹۵ پوند

پیشرانه : ۱٫۷ لیتری ۴ سیلندر

قدرت : ۱۳۹ اسب بخار

گشتاور : ۳۴۰ نیوتن متر

گیربکس : ۶ دنده دستی، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا صد : ۹٫۸ ثانیه

حداکثر سرعت : ۱۲۴ مایل بر ساعت

مصرف سوخت : ۳٫۶ لیتر در صد کیلومتر

 

منبع : اخبار خودرو

نظرات
ADS
ADS
پربازدید