Performancing Metrics

گارچف برای وزنه برداران صفحه می‌گذاشت | اتاق خبر
کد خبر: 369370
تاریخ انتشار: 16 شهریور 1395 - 12:53
ذهتاب:
رییس شورای عالی فنی وزنه برداری گفت: ایوان گارچف در ایران برای وزنه برداران صفحه می گذاشت و اندازه ما کار بلد نبود.

میله وزنه برداری

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمد ذهتاب درباره ی عملکرد ایوان گارچف بلغاری بیان کرد: گارچف اکنون برای خود رزومهای درست کرده مبنی بر اینکه  به ایران کمک کرده و دو مدال طلا در المپیک به دست آمده است. با این رزومه می خواهد در جاهای دیگر درآمد داشته باشد اما او در ایران برای وزنه برداران صفحه می گذاشت.

او ادامه داد: نظر شورای عالی فنی نیز این است که به مربی در سطح بالا احتیاج هست. ما قبلا دو مربی آوردیم؛ یکی ایوانف  و یک مربی از لهستان که خودم او را آوردم  و جواب هم گرفتیم.

ذهتاب در پاسخ به این پرسش که گارچف در مدت حضورش چیزی به وزنه برداری ایران اضافه کرد یا خیر، گفت:  گارچف به اسم مشاور آمده بود. اعضای شورای فنی می گفتند آیا بیشتر از ما می تواند مشاوره بدهد اما او اندازه ما بلد نبود. به هر حال به اسم مشاور او را  آورده بودند. شورای عالی فنی نیز تشکیل جلسه داد و اعلام کرد که باید برود.

او ادامه داد: اگر بخواهند دوباره چنین کاری انجام دهند باید بدانند از کجا مربی بیاورند و رزومه اش چه چیزی است. همین طوری نیاورند چون پول داده می شود. باید کسی باشد که دانشش از مربیان ما بالاتر باشد.

رییس شورای عالی فنی در پاسخ به این پرسش که شورا از نفرستادن مولایی به المپیک پشیمان نیست، تصریح کرد: قبل از اینکه بازی های المپیک شروع شود حسین رضازاده  گفت که مولایی با رکورد 190 یک ضرب، 250 دوضرب  و مجموع 440 برنز می گیرد که البته پیش بینی اش از اینکه با این رکورد مدال برنز کسب شود، اشتباه بود. از طرفی ما رکورد 190 کیلوگرم  مولایی در یک ضرب را قبول نداریم  و رکورد او 180 کیلوگرم بوده که آن هم بگیر نگیر داشت. اگر سلیمی را داخل جدول بازی ها قرار ندهیم مولایی با این رکورد پنجم المپیک می شد  و اگر سلیمی هم داخل جدول باشد، در رده ششم قرار می گرفت. نتایج دسته فوق سنگین موجود است و امکان نداشت مولایی روی سکو برود ، شرایطش مانند علی هاشمی بود.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر از این مطمئن بودید هاشمی هم مدال نمی گیرد پس چرا باز هم او را انتخاب کردید، تصریح کرد: هاشمی در وزنه بلند کردن خیلی جنگنده بود. مانند مولایی نبود که  بگوید حالا شد وزنه را میزنم  نشد، نمیزنم. بنابراین به این نتیجه رسیدیم هاشمی به المپیک برود و این صحنه را نیز ببیند. مولایی امکان نداشت روی سکو برود. دید شورای فنی این بود. رضازاده هم که یک کارشناس است  میگفت مدال برنز می گیرد که پیش بینی اش اشتباه بود زیرا رکورد نفر سوم 448 کیلوگرم بود.

ذهتاب همچنین گفت: آرزو بر جوانان عیب نیست اما مولایی  ادعا کرد مدال برنز می گرفت ما هم ادعای او ر ا به آزمایش گذاشتیم و مشخص شد در المپیک رکورد 448 کیلوگرم مدال برنز گرفت نه 440 کیلوگرم. 100درصد تصمیم شورای عالی فنی درست بوده است.

ذهتاب در مورد داشتن مسئولیت در شورای عالی فنی و سرپرست دبیری فدراسیون تاکید کرد: داشتن این دو مسئولیت برای من سنگین نیست. تا زمانی که دبیر فدراسیون مشخص نشده من هستم. زمانی که دبیر خود را پیدا کنند، من نیز می روم.

 انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید