Performancing Metrics

امیری پس از برکناری: کارشناس خبره جایگاهی در فدراسیون وزنه‌برداری ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 373411
تاریخ انتشار: 9 مهر 1395 - 12:46
هرکس انتقاد کند، آقای رییس برکنارش می‌کند
کارشناس خبره سابق فدراسیون وزنه برداری گفت: کارشناس خبره جایگاهی در فدراسیون ندارد زیرا علی مرادی به چنین پست هایی معتقد نیست و بیشتر به دنبال انتخاب افراد به صورت تشریفاتی است.

علی مرادی

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، جلیل امیری درباره کنار گذاشته شدن از سمت کارشناس خبره فدراسیون وزنه‌برداری، گفت: زمانی که انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری انجام شد اصراری نداشتم، در فدراسیون پست بگیرم، اما آقای مقامی که در آن زمان دبیر فدراسیون بود، با من تماس گرفت و اصرار داشت که این پست را بر عهده بگیرم و خود آقای مرادی هم موافق این بود. بنابراین قبول کردم و گفتم اگر کاری از دستم بر آید کمک خواهم کرد. اکنون متوجه شدم که رییس فدراسیون من را از این سمت برکنار کرده و حتما حق طبیعی‌اش است که این کار را انجام دهد.

او ادامه‌ داد: اما برایم جالب است که کارشناس خبره عضو هیات رییسه فدراسیون است و آقای مرادی هر کسی را که با او همراه نباشد، خیلی راحت می‌تواند بر کنار کند. البته برای من اهمیتی ندارد، زیرا معتقدم کارشناس خبره جایگاهی در فدراسیون ندارد و رییس فدراسیون نیز به چنین سمتی اعتقاد ندارد و فقط باتوجه  به دستورالعمل وزارت ورزش مبنی بر وجود خبره ورزشی در فدراسیون‌ها او بیشتر بدنبال انتخاب افراد بصورت تشریفاتی است.

کارشناس خبره پیشین فدراسیون درمورد فعال نبودنش طبق گفته رییس فدراسیون ادامه داد: از زمانی که انتخابات فدراسیون انجام شد، تاکنون تنها یک بار جلسه هیات رییسه تشکیل شد که آن هم در یکی از بانک‌ها برای گرفتن منابع مالی و تصویب آیین‌نامه‌ تنخواه گردان بود. در آن جلسه گفتم که باید قبلا آیین‌نامه‌ تنخواه گردان در اختیار ما قرار می‌گرفت تا آن را بررسی و ایراد و اشکالات آن را بر طرف کنیم تا بصورت کامل و جامع پس از تایید هیات رئیسه جهت تصویب به مجمع ارائه کنیم. هرچندکه  با توجه به حداقل تخصصی که دراین زمینه دارم، کلیه آیین نامه ها در زمان ریاست آقای افشارزاده که دبیر فدراسیون بودم آیین‌نامه‌ها را تدوین کرده بودیم، اما رییس فدراسیون قصد داشت آیین نامه جدیدی را تدوین کند. در همان جلسه دو، سه ایراد اساسی را در آیین‌نامه‌ مشاهده کردم و ایرادات و اصلاحات آن را بیان کردم که در کمال تعجب متوجه شدم آقای مرادی ناراحت شده و با اخم نگاه می‌کند.  سپس به آقای مقامی گفتم قرار نیست مواردی را که او ارائه می دهد بدون چون و چرا پذیرفت ما بدنبال اصلاح ساختار و ارائه بهترین برنامه باید باشیم. اگر او از نظرات و پیشنهادات ناراحت می شود چرا به هیات رئیسه می آورد، خب خودش انجام دهد. بنابراین اگر سیستم به این شکل و بصورت دوره گذشته خود باشد نمی‌توان کار کرد. من چیزی که به صلاح و مصلحت فدراسیون، ورزشکاران، هیئت‌ها و مربیان استانها باشد را بیان می‌کنم، اما اگر رییس فدراسیون به دنبال مطیع و فرمانردار محض و بله قربان گو است، من نیستم.

او در مورد دعوت نشدنش به جلسات کمیته فنی فدراسیون بیان کرد: من عضو کمیته‌ فنی فدراسیون هم بودم، اما با توجه به پیشنهادات و انتقاداتی که داشتم بعد از مدتی دیگر به جلسات دعوت نشدم. زمانی هم که از مقامی در این مورد پرسیدم گفت‌ کمیته‌ فنی منحل و شورای عالی فنی تشکیل شده است. در حالی که این بازی با واژه‌ها و کلمات است. رییس فدراسیون اهمیتی به نظرات دیگران نمی داد و هرچیزی که به نظر خودش درست بود را به نوعی منتقل می کرد و دیگران همان را انجام می دادند. همین اتفاقات باعث شد که انگیزه‌ای برای کار نداشته باشم زیرا به این شکل نمی شد فدراسیون را اداره کرد. ما حتی درحال تدوین برنامه‌ای برای استعدادیابی، مربیان و هیات های سراسر کشور بودیم که می‌توانست برای آینده وزنه‌برداری مفید و راه‌گشا باشد، اما کم کم متوجه شدم این موضوع اهمیتی برای آقای رییس ندارد و من هم دیدم دیگر  فایده‌ای ندارد در جلسات کمیته‌ فنی شرکت کنم. بنابراین بعدا که یکی، دو مرتبه‌ای که از من دعوت شد اعلام کردم در این جلسات شرکت نمی‌کنم و این درست نیست که هر زمان بخواهند من را دعوت می‌کنند و وقتی هم که دوست نداشته باشند از من دعوت به عمل نیاورند.

کارشناس خبره پیشین فدراسیون با اشاره به برکناری مقامی از سمت دبیری، تصریح کرد: رییس فدراسیون عنوان کرده که من فعال نبودم. اقای مقامی چطور؟ دیگر نمی‌تواند عنوان کند مقامی فعال نبود چون همه اعضاء شاهدند که او شبانه روز درحال فعالیت و تلاش بود. وحتی  قبل از انتخابات به صورت شبانه روز تلاش کرد تا بتواند از هیات‌ها تاییدیه بگیرد و علی مرادی به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری انتخاب شود. هرچند آقای مرادی خیلی تمایلی به ریاست فدراسیون نداشت و به دنبال کسب کرسی های بالاتری بود به همین دلیل با من و چند نفر دیگر مذاکره می‌کرد که من  مشغله کاری زیادی داشتم با این حال گفتم اگر انتخاباتی باشد من هستم اما مرادی زمانی که دبیر کلی آسیا را از دست داد، تصمیم گرفت دوباره به فدراسیون بر گردد. همان زمان بارها به مقامی عنوان کردم که رفتار و عملکرد مرادی در دوره های قبل مشخص است، یک بار مصرف نگاه می‌کند، اما او تاکید کرد که مرادی خودش اعلام کرده رویه قدیم را در پیش نخواهد گرفت و باید دست به دست هم داد تا فدراسیون را به اوج برسانیم.

وی ادامه داد: از آنجا که قرار بود من نیز کاندیدا شوم، تصمیم گرفتم زیاد درباره این مساله صحبت نکنم تا فکر نکنند که دارم سنگ خود را به سینه می زنم، اما می دانستم که رفتار و کردار افراد تا شانزده سالگی شکل می‌گیرد و تغییر آن از این سن به بعد سخت است. بعدا هم همه شاهد بودند که مرادی اولین نفری که در فدراسیون بر کنار کرد، مقامی بود در حالی که او برای انتخاب شدنش تلاش زیادی کرده بود. فکر می‌کنم من را هم به همین دلیل بر کنار کرد، چرا که قبلا انتقاداتی را نسبت به عملکرد او داشتم و حتی بعد از بر کناری مقامی هم نسبت به این تصمیم مصاحبه‌ای انجام دادم. رییس فدراسیون کسانی که با او هم عقیده باشند، به فدراسیون می آورد و از افرادی که برای پست‌های دبیری، نایب رییسی، عضویت در شورای عالی فنی، انتخاب کرده  خط سیر رییس فدراسیون مشخص است.

امیری  در مورد تعلیق بهادر مولایی نیز تاکید کرد: مگر بهادر مولایی چه چیزی گفته است که مورد غضب قرارگرفته جز اینکه به بعضی موارد خرده گرفته است؟ هرچند شاید هم با خیلی از صحبت‌های بهادر مولایی که در مورد کادرفنی و عملکرد آنها گفته موافق نباشم، چون به نظرم بهداد سلیمی برای مدال طلا می جنگید به همین دلیل وزنه بالایی برای او در دو ضرب انتخاب شد، از طرفی سجاد انوشیروانی نیز مربی با دانشی است و فکر می‌کنم که بعد از کورش باقری یکی از بهترین‌ مربیان داخلی ما باشد که نباید سرمایه های اندک خودمان را در مربیگری تضعیف کنیم. اعتقاد دارم کوروش باقری و حسین توکلی و سجاد انوشیروانی بهترین های ما درکشور و حتی جهان هستند هرچند هرکدام نقطه ضعف‌هایی دارند که باید تلاش کنند اصلاح کنند. البته این نقاط ضعف درهمه ما کم و بیش وجود داد اما دلیل حذف بهداد متاسفانه  پشت پرده‌ای دارد که دیده نشد و یا کمتر گفته شده که بهداد سلیمی به دلیل مشکلی که مرادی با فدراسیون جهانی داشت، حذف شد، اما  در نهایت همه چیز بر سر سجاد انوشیروانی شکسته شد. با این حال فکر می‌کنم فدراسیون با حکم تعلیق بهادر مولایی ضعف خود را نشان داد و می‌توانست بجای تعلیق پاسخ شفاف به حرفهای این قهرمان ارزنده بدهد. از طرفی این سوال را دارم که چند نفر از کسانی که  در داخل جلسه  کمیته‌ انضباطی بودند، حقوقدان هستند که برای بهادر مولایی رای صادر کردند؟ مورد بعدی اینکه به کدام مواد قانونی رای بدوی را در رسانه ها اعلام کرده اند. اینها مواردی است که متاسفانه بدلیل عدم توانایی افراد مشکلاتی را بوجود می‌آورد که زیر خاک مدفون شده است و وزارت ورزش  و جوانان می‌تواند نظارتی بر روی این مسائل داشته باشد.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید