Performancing Metrics

شهرک تولید پوشاک ایجاد می شود | اتاق خبر
کد خبر: 374987
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 13:04
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جهت توسعه بنگاههای صنعت پوشاک، یک شهرک تولیدی در این صنعت طراحی خواهد شد، از تسهیل نظام مالی صنعت پوشاک خبر داد.

اتاق خبر: علی ربیعی امروز در حاشیه نشست توسعه کسب و کار و اشتغال صنعت پوشاک در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مصوبات دولت در شورای عالی اشتغال دسته‌بندی خدمات اشتغال‌زا است که بر این اساس، حدود ۵۵۰ هزار نفر امروز در صنعت پوشاک شاغل هستند و مطالعات ما نشان می‌دهد در این حوزه، امکان افزایش اشتغال تا ۱.۵ میلیون نفر وجود دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: ضعف ما در صنعت پوشاک، وجود بنگاههای کوچک است؛ به طوری که بنگاههای بزرگ این صنعت در بهترین حالت، دارای ۳۰۰ تا ۴۰۰ شاغل هستند که در صنعت پوشاک جزو بنگاههای کوچک محسوب می‌شوند؛ بنابراین نیاز داریم اندازه بنگاههای فعال در صنعت پوشاک را بزرگ کنیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه توسعه اندازه بنگاههای فعال در صنعت پوشاک در کوتاه‌مدت مقدور نیست، ایجاد شهرک تولید پوشاک در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در نظر گرفته شده است تا با اتصال افقی به زنجیره صنعت پوشاک، بنگاههای این صنعت توسعه یابد.

ربیعی از برنامه‌ریزی‌های این وزارتخانه در بخش افزایش سطح آموزش نیروی انسانی در صنعت پوشاک خبر داد و گفت: خوشبختانه در همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای با دانشگاه امیرکبیر، انجمن صنفی صنعت پوشاک و سازمان‌های بین‌المللی، سیاستگذاری‌های لازم در جهت آموزش نیروی انسانی در صنعت پوشاک در نظر گرفته می‌شود.

وی از پیش‌بینی ایجاد آزمایشگاه کنترل کیفیت صادرات خبر داد و گفت: در همین راستا، یک انیستیتو آموزش کارگاهی و طراحی در صنعت پوشاک طی ماه آینده در مشهد رونمایی خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تسهیل نظام مالی صنعت پوشاک را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه در صنعت عنوان کرد و گفت: در مجموع باید بتوانیم سهم ایران را در بازار منطقه افزایش دهیم و طی ده سال آینده، جایگاه خود را از این بازار بازپس بگیریم؛ برخلاف تصورات طبق مطالعات انجام‌شده، دو درصد صادرات کشور در حوزه پوشاک مربوط به کت و شلوار و لباس‌های رسمی است، در مقابل بیش از ۹۰ درصد صادرات صنعت پوشاک در بخش لباس‌های غیررسمی است.

ربیعی ادامه داد: گام‌های اولیه برای حضور در بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد؛ ضمن اینکه به دلیل ظرافت کار صنعت پوشاک، اشتغال زنان در این حوزه بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد. بر این اساس امیدوارم با اقدامات تخصصی اشتغال، حوزه‌های خدمات اشتغال‌زا را تقویت کنیم که در این زمینه با توسعه اشتغال در بخش‌های زنبور عسل، فناوری اطلاعات و سایر رشته‌های تخصصی دوران شکوفا شدن اقتصاد در دولت یازدهم  فرا رسیده است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید