Performancing Metrics

مشکل جوانان برای ورود به بازار کار چیست؟ | اتاق خبر
کد خبر: 375750
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 06:33
معاون وزیر کار می‌گوید مشکل اشتغال جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی تنها از طریق مهارت آموزی قابل حل است.

اتاق خبر: محمدامین سازگارنژاد اظهار کرد: در حال حاضر بازار کار داخلی و خارجی به تخصص‌های فنی بیشتری نیاز دارد و بر همین اساس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برای کمک به اشتغال جوانان توسعه آموزشهای مهارتی و حرفه‌ای را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به وجود ۳۰۰۰ کارگاه آموزشی و ۱۵ هزار مربی فنی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان رسمی‌ترین مرجع آموزش‌های غیر رسمی کشور تلاش می‌کند تا با ارائه آموزشهای مورد نیاز بازار کار در مسیر توسعه اشتغال، توانمندسازی جوانان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

به اعتقاد معاون وزیر کار، مهارت آموزی ضامن اشتغال پایدار است و برای موفقیت در این زمینه همکاری دستگاههای مرتبط ضروری است.

سازگارنژاد درعین حال با اشاره به وجود سه میلیون و ۵۰۰ هزار بیکار در کشور اظهار کرد: در هیچ مقطعی از تاریخ کشور، مشکل بیکاری تا این حد حاد نبوده و وجود این تعداد بیکار موید ضرورت آموزشهای مهارتی است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در پایان گفت: امروز بازار کار نیازمند بهره‌مندی از مهارتهای تخصصی و فنی است و جوانانی که دارای مهارتهای حرفه‌های باشند مشکل کمتری برای ورود به بازار کار دارند.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید