Performancing Metrics

ربیعی: وزارت نفت ایران آماده توسعه مناسبات خود با مکزیک است | اتاق خبر
کد خبر: 376829
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 07:34
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در دیدار با «پدرو خواکین کولد ول» وزیر انرژی مکزیک، آمادگی کشورمان را برای گسترش مناسبات با وزارت انرژی این کشور اعلام کرد.

اتاق خبر:علی ربیعی در این دیدار با اشاره به رشد اقتصادی بالای 5 درصد جمهوری اسلامی ایران در سال جاری و پیش بینی مثبت سازمان های بین المللی نظیر بانک جهانی و صندوق بین المللی پول از شرایط حاکم بر وضع مناسب اقتصادی و تجاری کشور، به تشریح پیشرفت ها و برخی گشایش های حاصله در حوزه های نقت، گاز، پتروشیمی، و نیز انرژی های تجدید پذیر پرداخت و آمادگی وزارت نفت کشورمان را برای توسعه مناسبات با وزارت انرژی مکزیک اعلام کرد.
وی همچنین در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به مدل جدید قراردادهای نفتی و گازی کشور، هدف وزارت نفت ایران را انتقال فناوری، جذب سرمایه گذاری و گسترش فرصت های همکاری های منطقه ای و بین المللی معرفی کرد.
ربیعی همچنین خواهان تبادل تجربیات میان دو کشور در بخش انرژی از طریق تبادل هیأت های کارشناسی شد.
وزیر انرژی مکزیک نیز در این دیدار با ارائه توضیحات تفضیلی در خصوص اصلاحات انرژی در این کشور، اظهار کرد: هدف اصلی اصلاحات، رهایی از انحصار بخش انرژی توسط دولت و فراهم ساختن زمینه مشارکت طرف های خارجی در پروژه های مختلف حوزه انرژی اعم از نفت گاز، و انرژی های تجدید پذیر است.
وی افزود: به همین علت، مکزیک در پی برگزاری مناقصه های متعدد برای واگذاری اجرای پروژه های مربوط به شرکت های بزرگ نفت و گاز است.
وزیر انرژی مکزیک همچنین با استقبال از افزایش همکاری های دو کشور در بخش انرژی، از طریق تبادل هیأت های کارشناسی، ابراز امیدواری کرد در سال 2017 از جمهوری اسلامی ایران بازدید رسمی به عمل آورد.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید