Performancing Metrics

تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان سال جاری | اتاق خبر
کد خبر: 376836
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 08:18
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) عنوان کرد:
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) گفت: امسال با برنامه ریزی که صورت گرفته پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به تولید بنزین می رسانیم.

اتاق خبر: سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی در حاشیه مراسم بهره برداری از واحد تقطیر فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس اظهار کرد: با بهره برداری از واحد تقطیر، فاز نخست پالایشگاه با تولید روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس شامل یوتیلیتی، واحدهای فرآیندی، مشعل، فصل مشترک و مخازن است که ٧٦ درصد از کل پالایشگاه را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس قابلیت فرآورش روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی و تولید روزانه ١٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤، ٤,٥ میلیون لیتر گازوییل یورو ٤ و یک میلیون لیتر نفت سفید یورو ٤ و یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر گاز مایع یورو ٤ را دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اعلام کرد: با راه‌اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت پالایش ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی در روز تا پایان امسال شاهد قطع کامل واردات بنزین به کشور خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد : فازهای ٢ و ٣ پالایشگاه ستاره خلیج فارس هر کدام به فاصله ٦ ماه پس از فاز نخست وارد مدار تولید می شود که طبق برنامه ریزی با تامین به موقع مالی، کل پالایشگاه با ظرفیت پالایش ٣٦٠ هزار بشکه میعانات گازی در روز به عنوان سومین پالایشگاه کشور و با ظرفیت تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و یورو ٥ به عنوان بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور تا پایان سال ٩٦ به بهره برداری کامل می رسد.

سپاه‌نیوز گزارش داد که واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایش روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی، تولید روزانه بنزین یورو ٤ با ظرفیت ١٢ میلیون لیتر، تولید اولیه روزانه چهار میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر گازوئیل، تولید اولیه یک میلیون لیتر نفت سفید و تولید اولیه روزانه ٣٠٠ تن گاز مایع (ال‎پی‎جی) دارد.

پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس، متعلق به شرکت نفت ستاره خلیج فارس، نخستین پالایشگاه در حال ساخت کشور است که از خوراک میعانات گازی استفاده می کند.

این پالایشگاه با ظرفیت پالایش ٣٦٠ هزار بشکه در روز سومین پالایشگاه و با ظرفیت تولید ٣٦ میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو ٤ و ٥، بزرگترین پالایشگاه تولید بنزین کشور به شمار می آید که معادل ٥٥ درصد مجموع تولید دیگر پالایشگاه‎های کشور، بنزین تولید می کند و با تکمیل همه فازهای آن مجموع تولید بنزین کشور به بیش از ١٠٠ میلیون لیتر خواهد رسید.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید