Performancing Metrics

برنامه جدید افزایش بارش‌های پائیزی | اتاق خبر
کد خبر: 376914
تاریخ انتشار: 30 مهر 1395 - 18:49
معاون وزیر نیرو با اشاره به آماده‌سازی مقدمات اجرای طرح بارورسازی ابرها، اعلام کرد: در صورت اجرای این پروژه، پیش‌بینی می‌شود حجم بارش‌های کشور ۱۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر رحیم میدانی  درباره برنامه جدید ایران برای بارورسازی ابرها، گفت: در حال حاضر هواپیمای ویژه بارورسازی ابرهای کشور، مورد تعمیرات اساسی انجام گرفته و حتی فشنگ‌های مورد نیاز برای اجرای بارور کردن ابرها هم تامین شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه در شرایط فعلی مهمترین چالش پیش روی اجرای این پروژه، بحث تامین منابع مالی و اعتباری است، تصریح کرد: اجرای طرح بارور کردن ابرها به حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برای تامین منابع مالی مورد نیاز این طرح تاکنون، مکاتباتی بین وزیر نیرو و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام گرفته است، اظهار داشت: به طور قطع با گشایش منابع مالی مطابق با برنامه، زمان‌بندی این طرح عملیاتی خواهد شد.

میدانی در خصوص تاثیر اجرای طرح بارورسازی ابرها در افزایش بارش‌های پائیزی و زمستانی کشور هم توضیح داد: بر اساس برآوردهای انجام گرفته، اجرای این طرح منجر به افزایش حدود ۱۰ درصدی بارش‌های کشور خواهد شد.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه البته اجرای این طرح بر روی هر ابری قابلیت اجرایی ندارد، تاکید کرد: مطابق با اطلاعاتی که سازمان هواشناسی و برخی از اطلاعات هوایی و راداری اخذ شده، پس از تامین منابع مالی نسبت به اجرای این طرح اقدام می‌کنیم.

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید