Performancing Metrics

ایرانی‌ها کره را با سریال‌هایش می‌شناسند | اتاق خبر
کد خبر: 377481
تاریخ انتشار: 3 آبان 1395 - 19:54
سفیر کره جنوبی در ایران گفت: مردم کره، ایران را به‌عنوان کشوری که نفت و گاز دارد، می‌شناسند همان‌طور که ایرانی‌ها، کره را با سریال‌های معروفش مثل «یانگوم» و محصولات دیجیتالی می‌شناسند.

به گزارش اتاق خبر، کیم سئونگ هو، سفیر کره جنوبی درباره این‌که آیا فروشگاهی از صنایع دستی ایران در کره جنوبی وجود دارد؟ اظهار کرد: ما چنین فروشگاهی نداریم، اما پیشنهاد می‌دهم که نمایشگاهی از محصولات صنایع دستی مشابه آثاری که در نمایشگاه هنرهای چوبی وجود دارد، در شهر سئول برگزار شود.

وی ادامه داد: حقیقت این است که ایران فقط کشور نفت و گاز نیست و به‌خاطر هنر و فرهنگ غنی‌ای که دارد، باید شناخته شود.

سفیر کره جنوبی با تاکید بر این‌که ما فقط برای فروش محصولات خودمان اینجا نیستیم، گفت: ما برای گسترش روابط فرهنگی کارهایی را شروع کرده‌ایم. برای مثال، یک عکاس حرفه‌ای ایرانی را به کره فرستادیم و نمایشگاهی از عکس‌های او را در سئول برگزار کردیم.

سفیر کره جنوبی افزود: قرار است در نیمه آبان‌ماه گروهی از دانش‌آموزان ایرانی را به سئول بفرستیم تا بتوانیم در حالت کلی و در حجم بزرگ، همکاری فرهنگی خود را با یگدیگر ادامه دهیم. همچنین آبان‌ماه ۱۷ نمایشگاه که مربوط به فرهنگ کره است، برگزار می‌شود.

تسلط کیم سئونگ هو - سفیر کره جنوبی در ایران - به زبان فارسی موجب شد که بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی - از حاضران در افتتاحیه نمایشگاه هنرهای چوبی بخواهد، او را به‌خاطر این‌که فقط یک سال ساکن ایران بوده است و زبان فارسی را خوب صحبت می‌کند، تشویق کنند.

 

ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید