Performancing Metrics

مخالفت با محصولات تراریخته باید علمی باشد | اتاق خبر
کد خبر: 383007
تاریخ انتشار: 13 آذر 1395 - 11:53
قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز گفت: تحت این عنوان که تراریخته عوارض احتمالی دارد نمی‌توان به تولید داخلی کشور آسیب زد؛ بنا بر این باید کسانی اظهار نظر کنند که بتوانند پاسخگو و فعال در حوزه علمی باشند.

اتاق خبر: عنایت‌الله بیابانی-قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز، در پاسخ به این پرسش که با توجه به واردات محصولات تراریخته چرا از تولید این محصولات در کشور جلوگیری می‌شود بیان داشت: وقتی می‌خواهیم راجع به یک موضوعی اظهار نظر کنیم باید آگاهی‌های لازم را در آن موضوع داشته باشیم. تراریخته یک بحث علمی است. در دنیا سالانه چندین میلیون تن از این محصول تولید و عرضه می‌شود و اظهار نظر در رابطه با علمی که مردم از آن بی‌اطلاع هستند بی‌انصافی است.

او در خصوص هجمه‌ای که در رابطه با محصولات تراریخته وجود دارد، بیان داشت: باید موسسات تحقیقاتی در این خصوص اظهارنظر جدی کنند یا این که در مقابل کسانی که حرف غیراصولی  می‌زنند موضع گیری کنند تا مردم آگاه شوند. به همین خاطر است که مردم نمی‌دانند باید چه محصولی را استفاده کنند.

بیابانی تاکید کرد: زمانی ساختار پنبه‌ای ایران درآمد ملی قابل قبولی داشته است که الان این منابع را از دست داده است. با تولید پنبه تراریخته می‌توان در نقاطی از کشور که با بحران معیشت روبرو هستند اشتغال‌زایی کرد. عده‌ای در برابر پنبه تراریخته ایستادگی می‌کنند این در حالی است که مشخص نیست محصول کشوری که به ما پنبه صادر می‌کند تراریخته است یا خیر؟

قائم مقام دبیر کل خانه کشاورز در پایان تاکید کرد: تحت این عنوان که تراریخته عوارض احتمالی دارد نمی‌توان به تولید داخلی کشور آسیب زد بنا بر این باید کسانی اظهار نظر کنند که بتوانند پاسخگو و فعال در حوزه علمی باشند.

ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید