Performancing Metrics

نشست منطقه‌ای سازمان جهانی کار با حضور ربیعی برگزار شد | اتاق خبر
کد خبر: 383651
تاریخ انتشار: 16 آذر 1395 - 16:44
شانزدهمین اجلاس آسیا- اقیانوسیه سازمان جهانی کار (ILO) با حضور وزیر کار جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به میزبانی اندونزی آغاز به کار کرد.

اتاق خبر: علی ربیعی در آئین گشایش شانزدهمین نشست سه‌جانبه منطقه آسیا و اقیانوس آرام سازمان بین‌المللی کار، ریاست گروه دولت‌ها را بر عهده گرفت.

نشست دولت‌های شانزدهمین اجلاس منطقه‌ای آسیا و اقیانوس آرام سازمان بین‌المللی کار، با ترکیب سه‌جانبه‌ای از منطقه‌های آسیا، اقیانوس آرام و کشورهای حوزه خلیج‌فارس و عربی امروز سه‌شنبه به ریاست ایران در جاکارتا برگزار شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گروه دولت‌ها باید در آخرین نشست اجلاس، مجددا گردهم آیند تا پیش‌نویس را مورد بحث قرار دهند و در صورت احساس نیاز، نشست‌های دیگری برگزار می‌شود. همچنین جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو دولتی کمیته اعتبارنامه‌های این نشست، انتخاب شد.

در شانزدهمین نشست سه‌جانبه منطقه آسیا و اقیانوس آرام سازمان بین‌المللی کار که به مدت چهار روز در اندونزی ادامه دارد، ۴۵۰ نفر از این مناطق جهان شرکت کرده‌اند.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس گروه دولت‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه که در صدر هیأتی از نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان در این اجلاش شرکت کرده است، علاوه بر سخنرانی در این نشست با وزیران کار کشورهای کره‌جنوبی، اندونزی و نپال نیز دیدار و گفت و گو می‌کند.

راﻣﯿﻦ ﺑﻬﺰاد، ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه وزارت ﺗﻌﺎون، ﮐﺎر و رﻓﺎه اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ در ژﻧﻮ، علی حیدری نایب‌رئیس هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی و نمایندگانی از انجمن کارفرمایان ایران، شوراهای اسلامی کار، اتحادیه‌های کارگری ایران و کنفدراسیون نمایندگان کارگری، وزیر تعاون را در این نشست همراهی می‌کنند.

استراتژی برای ایجاد شغل و ارتقای برابری کارگران از محورهای مذاکرات این نشست چهار روزه است. گفتنی است  ۱۸۵ کشور جهان در حال حاضر، عضو این سازمان جهانی هستند و ایران، جزو ۵۰ کشور نخست بود که رسما به عضویت این سازمان درآمد.

مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید