Performancing Metrics

عامل اصلی آتش‌سوزی گلکسی نوت ۷ اعلام شد | اتاق خبر
کد خبر: 386920
تاریخ انتشار: 29 دی 1395 - 10:02
تحقیقات شرکت سامسونگ الکترونیک درباره آنچه که باعث آتش گرفتن برخی از گوشی‌های گلکسی نوت ۷ شده بود، به این نتیجه رسیده است که باتری دلیل اصلی این آتش‌سوزی بوده است و نه مسائل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، بزرگترین سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان همان‌طور که خود را برای عرضه گلکسی  S۸، یکی از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ، در نیمه اول سال آماده می‌کند، به دنبال راهی برای پشت سر قرار دادن یکی از بزرگترین شکست‌های ایمنی محصول در تاریخ تکنولوژی است.

سرمایه‌گذاران و تحلیلگران معتقدند اگر سامسونگ می‌خواهد اعتماد مجدد مصرف‌کنندگان خود را به دست آورد، بسیار مهم است که به ارائه یک توضیح قانع‌کننده درباره اشتباهاتی که برای گلکسی نوت ۷ پیش آمده بود و اینکه چطور می‌خواهد از بروز مشکلات مشابه جلوگیری کند، بپردازد. نتایج حاصل از این تحقیقات به احتمال زیاد در ۲۳ ژانویه اعلام خواهد شد، یک روز قبل از آنکه سامسونگ درآمد سه‌ماهه چهارم خود را منتشر کند.

سامسونگ در ابتدا یک فراخوان از ۲.۵ میلیون گوشی گلکسی نوت ۷ در ماه سپتامبر و علت آتش‌سوزی را به عنوان یک مشکل در فرآیند تولید یکی از تولیدکنندگان اعلام کرد. اما پس از آن گوشی‌هایی که سامسونگ مدعی شده بود باتری‌هایی که سالم هستند هم دچار آتش‌سوزی شدند و بدین ترتیب این شرکت ناچار شد فروش این گوشی را کاملا متوقف کند که به سود عملیاتی سامسونگ ضرری ۵.۲ میلیارد دلاری وارد کرد.

یکی از تحلیل‌گران می‌گوید: اینکه سامسونگ گفته بود مشکل از تولیدکنندگان است به نظر عجیب می‌آید. اما به نظر می‌رسد سامسونگ ممکن است فضای کافی برای باتری در داخل گوشی قرار نداده باشد. همچنین منابع دیگری می‌گویند سامسونگ قادر به تکرار آتش‌سوزی در طول تحقیقات خود شده است و به نظر نمی‌رسد این مشکلات ناشی از طراحی سخت‌افزار و یا مسائل مربوط به نرم‌افزار باشد.

در حالی که چشم‌انداز کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند سامسونگ در این سال مانند یک علامت سوال بزرگ باقی مانده است، انتظار می‌رود سود این شرکت با افزایش چشمگیر قیمت تراشه‌های حافظه و فروش در حال رشد صفحه‌های نمایش دیودی گوشی‌های هوشمند همچنان افزایش داشته باشد.

 انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید