Performancing Metrics

آب رودخانه ارس هیچگونه آلودگی ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 386988
تاریخ انتشار: 30 دی 1395 - 13:27
وزیر نیرو:
وزیر نیرو به وضعیت آب ارس اشاره کرد و گفت که بنده بیشترین ارتباط را با مقام‌های دولت ارمنستان داشته‌ام و بطور قاطع می‌گویم که آب رودخانه ارس هیچگونه آلودگی ندارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حمید چیت چیان دیشب در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اردبیل ادامه داد: با بهره برداری از طرح های مهم اجرایی و در حال انجام این استان بویژه در حوزه نیرو، چهره اقتصادی استان اردبیل در آینده نزدیک به شکل مناسبی متحول می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش بخار نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر با ظرفیت مناسبی در دست اجرا است، یادآور شد: با بهره برداری از این طرح نیز ظرفیت تولید برق استان اردبیل به چندین برابر افزایش می رسد.

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرحهای مرزی در استان گفت: این طرح‌ها جزو طرح‌هایی هست که تمامی اعتبار آن بصورت نقدی پرداخت می‌شود و تاکنون نیز ۱۴ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال برای طرح‌های مرزی در استان اردبیل هزینه شده است.

به گفته چیت چیان در سال جاری نیز  پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال نیز  برای طرحهای مرزی در استان اختصاص یافته است.

وزیر نیرو در ادامه به طرحهای وزارت نیرو در حوزه آب روستایی اشاره کرد و گفت: از محل صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای کشور و به خصوص استان اردبیل اختصاص یافته است بطوریکه همزمان با دهه فجر برای یک هزار و ۳۰۰ روستا در کشور آبرسانی می شود که ۸۰ مورد آن در استان اردبیل قرار دارد.

چیت چیان با تقدیر از اعضای ستاد تسهیل اقتصاد مقاومتی استان اردبیل اضافه کرد: مشکل مربوط به کمبود اعتبارهای دولتی در اجرای بعضی پروژه ها موجب کندی آنها شده است، اما دولت در تلاش است و با تمام توان و ابتکارهای خود کارها را انجام و اجازه نداده مشکل خاصی بوجود آید.

طرح‌های مربوط به شبکه آبیاری و زهکشی سدهای خداآفرین، عنبران، نمین، انگوت گرمی، عمارت مشگین شهر، تازه کند پارس آباد و مرمت و بازسازی شبکه های آبیاری و زهکشی مغان، مطالعه و اجرای ساماندهی رودخانه ارس و آبیاری و زهکشی سد گیوی و سد سبلان مشگین شهر و نیز آب رسانی به مشگین شهر، اردبیل و خلخال و تاسیسات فاضلاب شهرهای مشگین شهر، اردبیل، نیر، کوثر، سرعین، پارس آباد را ازجمله طرح های مهم وزارت نیرو در استان اردبیل در بخش آب است.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید